myPOS biedt ondernemers de mogelijkheid om overal pin- en creditcardbetalingen te accepteren. In tegenstelling tot veel andere aanbieders rekenen wij geen service- of abonnementskosten maar wel een scherp, laag tarief voor pinpastransacties.

Onze pinautomaten zijn uiterst betaalbaar en standaard voorzien van WiFi en een simkaart die werkt in Nederland, België en zelfs alle andere landen van Europa. Dit maakt onze betaaloplossing extra geschikt voor ambulante ondernemers zoals koeriers, horecaondernemers, taxichauffeurs en marktkooplui.

voordelen van myPOSEen volledig overzicht van alle voordelen van een myPOS pinautomaat en myPOS account;

  • Accepteer probleemloos alle bekende pinpassen en creditcards
  • Geen servicecontract, geen abonnementskosten en geen installatiekosten
  • Zelfstandige pinautomaten, geen app of andere software noodzakelijk en met of zonder bonprinter
  • Gratis SIM kaart met onbeperkte data zodat u de pinautomaat overal kunt gebruiken
  • Directe uitbetaling van transacties op uw myPOS account, 7 dagen per week, 24 uur per dag. Overboekingskosten van myPOS account naar IBAN € 3.
  • Scherp transactietarief in NL: Nederlandse ondernemers accepteren Maestro (pinpas)transacties vanaf €0,13 tot € 0,25, vPay pinpassen voor € 0,25 en de meeste Europese creditcards voor 2,5%. Naar eigen keuze is er een optionele tweede tariefstructuur van 1,8% voor alle Europese pinpassen en creditcards.
  • Scherp transactietarief ook in BE: Belgische ondernemers betalen een vast laag bedrag van € 0,25 per Bancontact (pinpas)transactie. Voor een bedrag lager dan € 10 zelfs maar € 0,08. Voor de meeste Europese creditcards ligt het tarief op 1,75%.
  • Ondersteuning voor DCC (Dynamic Currency Conversion) voor het accepteren of zelfs uitbetaald worden in vreemde valuta.
  • Standaard ondersteuning voor NFC- contactloos betalen, retourpinnen, pre-autorisatie en MO/TO betalingen (Mail Order/ Telephone Order)
  • Voldoet aan de modernste veiligheidseisen en wetgeving op Nederlands, Belgisch en Europees niveau.
  • Geen installatiekosten, abonnementen of servicecontract

Het prijsmodel van mijnPIN is transparant voor zowel kleine als grote ondernemers. U betaalt uitsluitend voor wat u gebruikt middels een tarief per transactie. Ook het assortiment myPOS betaalterminals is overzichtelijk en scherp geprijsd.

Al onze pinautomaten zijn standaard voorzien van een multi-provider simkaart met onbeperkte data. U kunt dus zonder meerkosten, onbeperkt draadloos betalingen verrichten. Dit is volledig kosteloos, naast verbruikskosten betaalt u dus geen abonnementskosten, datakosten, installatiekosten of servicekosten.

Onze automaten zijn zeer scherp geprijsd, zo is men bij concurrent CCV of de WorldLine zomaar € 800 kwijt voor een draadloze pinautomaat. Daarnaast zijn er installatiekosten, servicekosten en abonnementskosten waardoor u makkelijk meer dan € 1000 kwijt bent in het eerste jaar en dan heeft u nog geen transactie geaccepteerd.

Bij myPOS zijn de kosten opgebouwd uit 3 onderdelen; de kosten voor aanschaf van de mobiele terminal, de transactiekosten en de overboekingskosten. Hoe meer pintransacties, hoe lager het tarief. We hebben alle kosten in één overzicht staan.

Tariefstructuren pintransacties

U maakt een keuze uit een variabele of vaste tariefstructuur

Onze diensten kenmerken zich door de eenvoudige en overzichtelijke tarieven. U betaalt uitsluitend voor gebruik en zit niet vast aan abonnementen of servicecontracten. Hieronder vind u een helder overzicht van de transactiekosten bij gebruik.

Tarieven Nederland

U kunt kiezen uit twee tariefstructuren. Een variabel tarief van 1,8% voor alle Europese pinpassen en creditcards van Maestro, V PAY, Mastercard en Visa of een vast tarief van € 0,13 tot € 0,25 voor Maestro en € 0,25 voor V PAY pintransacties, 2,5% voor alle Mastercard en Visa creditcards.

De hoogte van het vaste tarief is afhankelijk van uw aantal maandelijks transacties. Standaard betaalt u € 0,25 per transactie, boven de 150 transacties per maand betaalt u € 0,17. Verwerkt u meer dan 500 transacties per maand betaalt u € 0,13.

Tarieven België

Belgische ondernemers betalen een vast laag tarief van € 0,25 per bancontact (pinpas)transactie. Voor transacties onder de € 10 is dit zelfs maar € 0,08. Voor alle andere Europese Maestro, V PAY, Mastercard en Visa creditcards en pinpassen betaalt u 1,75% van het transactiebedrag.

Volwaardige pinautomaten zonder app of extra software

Wanneer u een myPOS betaalterminal aanschaft krijg u een echte, volwaardige mobiele betaalterminal met een eigen besturingssysteem en ingebouwde simkaart en WiFi. Dit is niet te vergelijken met de kaartlezers die u bij partijen zoals iZettle, Sumup of de Rabobank krijgt die u nog moet koppelen aan uw mobiele telefoon.

U hoeft dus geen lastige apps of software in te stellen of up-to-date te houden. Daarnaast hoeft u ook onmogelijke 'pairing'-acties te doen met uw smartphone. Een betaling verrichten met een myPOS betaalterminal gaat bovendien erg eenvoudig. U toetst het bedrag in, de klant voert pas en pincode in. Na enkele seconden krijgt u het resultaat van de transactie te zien en kunt u de bon smsen, e-mailen of printen. Bedragen staan onmiddellijk op uw myPOS account, 7 dagen per week 24 uur per dag.

Contactloos NFC betalen op myPOS betaalterminal met PIN, creditcard en mobiel

Eenvoudige transactieverwerking

Een van de grootste voordelen van myPOS is de eenvoudige transactieverwerking. Het betaalproces is overzichtelijk voor u als ondernemer en vlot en duidelijk voor uw klanten. U voert eenvoudigweg het bedrag in op de terminal waarna de klant het bedrag per pin of contactloos kan betalen. Na afloop kunt u een pinbon printen of per SMS versturen afhankelijk van het type automaat dat u heeft.

Internetverbinding

simkaart iconDe myPOS betaalautomaat is standaard voorzien van een simkaart en WiFi en stuurt transactiegegevens op deze manier veilig naar de financiële instellingen. Uniek is dat u van ons een simkaart krijgt met onbeperkt data en in heel Europa werkt. U heeft geen apart abonnement nodig of beltegoed wat u regelmatig dient op te waarderen. De simkaart is onafhankelijk van aanbieder en gebruikt automatisch het sterkste signaal op uw locatie. Hierdoor kunt u altijd en overal betalingen accepteren.

Na de snelle installatie en activatie kunt u direct pin- en creditcardbetalingen accepteren. U hoeft geen app of andere software te installeren om betalingen te accepteren. Onze oplossing is eenvoudig, voordelig en 100% mobiel.

Geaccepteerde pinpassen en creditcards

creditcard iconMet myPOS betaalautomaten accepteert u alle denkbare betaalpassen en betaalmethoden, van American Express, Visa en Mastercard tot Samsung en Apple Pay. Een volledig overzicht van alle transactiekosten per betaalmethode staan op de tarievenpagina.

Contactloos betalen

nfc iconDe myPOS betaalterminals ondersteunen alle mogelijke manieren van contactloos betalen. Dankzij de ingebouwde NFC reader onder het scherm rekenen klanten eenvoudig bedragen tot € 25 af zonder pincode. Deze methode werkt bij alle bekende methoden zoals PayWave van Visa, PayPass van Mastercard, de mobiele pas in de apps van ING Bank, ABN AMRO en de Rabobank en natuurlijk ook die van Apple Pay, Samsung Pay en BitFit.

Retourpinnen / refunds

retourpinnen iconRetourpinnen (in het Engels refund) is een omgekeerde pintransactie. Via retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant. Uw klant stopt een betaalpas in de myPOS betaalautomaat en u stort het bedrag terug op de bankrekening die hoort bij de betaalpas of creditcard.

Pre-authorisatie van creditcards

pre autorisatie iconVoor hotels, motels, kamerverhuurders en autoverhuurders biedt myPOS de pre-autorisatie functionaliteit. Door het pre-autoriseren van een creditcard bent u er zeker van dat de gebruikte creditcard geldig is en of het limiet wel toereikend is. De pre-autorisatie is geen betaling, maar een check. De pre-autorisatie is een tijdelijke inhouding van een bepaald bedrag, vaak gelijk aan één of twee nachten van de boeking. De pre-autorisatie kunt u altijd later omzetten in een betaling of annuleren mocht er op een andere manier betaald worden.

Mail Order Telephone Order (MOTO)

moto iconBij MOTO (Mail Order/Telephone Order) transacties worden de transactiegegevens handmatig ingevoerd op de betaalterminal. Deze functionaliteit is handig als u bestellingen per telefoon, fax of post aanneemt en de klant met een creditcard wil betalen. U voert dan het kaartnummer en de vervaldatum in op uw terminal. MOTO is op verzoek en na onze goedkeuring beschikbaar.

Betaalverzoeken

instellingen iconDe myPOS betaalverzoeken (Payment Requests) zijn een variant op de Mail Order / Telephone Order (MOTO) functionaliteit. U verstuurt een betaalverzoek vanuit de terminal, de myPOS app of het myPOS account naar de klant per SMS of email. De klant klikt op de link in de SMS/mail en wordt naar een betaalpagina doorgestuurd. Daar vult hij zijn betaalkaartgegevens in of hij betaalt met iDEAL. De betaalverzoeken werken wereldwijd. U ontvangt het bedrag direct op uw myPOS account. Deze functionaliteit is beschikbaar voor alle branches.

Referentienummers

Het afletteren (ook wel de reconciliatie) is met myPOS super eenvoudig. Bij iedere transactie kunt u een referentienummer meegeven. Dit referentienummer kan een factuurnummer, reserveringsnummer of productnummer zijn. In uw myPOS account kunt u eenvoudig op dit referentienummer zoeken. Bij elke transactie staat dit referentienummer vermeld. Zo weet u precies van wie dit bedrag is. Het referentienummer wordt ook getoond in de rapportages. In onderstaande afbeelding ziet u hoe u eenvoudig (referentie)nummer instelt op een pinautomaat;

Fooien

Bij myPOS is het mogelijk om fooi te ontvangen via de betaalautomaat. Tot voor kort was het niet mogelijk om een fooi apart in te voeren bij het pinnen. Daarom werd op de betaalautomaat vaak het totaalbedrag inclusief fooi ingevoerd, of gaf de consument de fooi apart.

Door de fooi-mogelijkheid kan zowel met een pinpas en creditcard een aparte fooi via de betaalautomaat worden ontvangen. De betaalautomaten kunnen ook met meerdere medewerkers overweg. Iedere medewerker krijgt zijn eigen pincode. Uit de rapportages en de dagoverzichten kunt u de fooien altijd toerekenen aan de juiste medewerkers.


Gratis functionaliteit - Fooien accepteren op de myPOS betaalautomaten van mijnPIN

Administratie en het myPOS account

Om uw klant te laten betalen heeft u een myPOS betaalterminal nodig maar om de betaling te ontvangen heeft u zelf een myPOS account nodig. myPOS werkt niet met derdenrekeningen of tussenrekeningen, binnenkomende bedragen worden onmiddellijk in uw account gestort. Zo realiseren we een zeer korte doorlooptijd en krijgt u sneller uitbetaald.

Om dit administratief makkelijk te maken voor zowel u als ons heeft elke myPOS account een eigen IBAN nummer, u kunt het zien als een speciale bankrekening gekoppeld aan uw betaalautomaat. Vanuit deze bankrekening kunt u geld makkelijk opnemen via de gratis bijbehorende myPOS business Visa card of het geld eenvoudigweg overboeken naar elke andere bankrekening ter wereld.

U kunt het myPOS account ook eenvoudig beheren via een app op Google Android of Apple iOS.

Rapportages en overboekingen

Binnen het  myPOS account heeft u een uitgebreid overzicht van binnenkomende betalingen en uw myPOS account saldo. Uiteraard kunt u overzichten eenvoudig downloaden of exporteren naar uw boekhoudsoftware. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om geld over te boeken naar uw eigen rekening.

myPOS debitcard VISAmyPOS Business Master/VisaCard

U kunt ook eenvoudig rechtstreeks geld opnemen of betalingen doen vanaf uw myPOS account met de bijbehorende gratis myPOS Business Visa card. Deze kaart is gekoppeld aan uw myPOS rekening en werkt als een normale debitcard. Binnen uw myPOS account kunt u natuurlijk ook uw businesscard beheren, blokkeren of limieten instellen. 

Terminalbeheer

Uiteraard kunt u in het myPOS account ook uw betaalterminals beheren. Online activeren, het instellen van een kenmerk voor uw betaalterminal of het uploaden van een bedrijfslogo voor op de pinbon. U doet dit allemaal eenvoudig zelf via het myPOS account. U kunt u een onbeperkt aantal verschillende terminals toevoegen en zelfs per terminal beslissen welke tariefstructuur u wilt aanhouden. Ook kunt u per terminal een overzicht van transacties opvragen, via de website of in de app.

Accepteer in heel Europa vreemde valuta

mypos vreemde valuta accepteren

De meeste krachtige feature is echter misschien nog wel de ondersteuning voor meerdere valuta. U heeft de mogelijkheid om in uw myPOS account verschillende rekeningen te openen voor verschillende valuta en ook terminals instellen om bepaalde valuta te accepteren.

Daarbij is het bijvoorbeeld mogelijk om een Engelse klant 50 pond te laten pinnen in ponden. Dit wordt dan als 50 ponden gestort op de pondenrekening van uw myPOS account. U kunt er dan voor kiezen om dit weer in ponden op te nemen of over te maken naar uw eigen rekening of het desgewenst omzetten in een andere valuta.

Dit is een ideale en unieke functie voor ondernemers die vaak zaken doen in vreemde valuta. Bespaar uzelf onduidelijkheid en kosten doordat u nooit meer te maken heeft koerswisselingen of toeslagen. U wisselt voortaan uw valuta op een moment dat u het uitkomt. Het myPOS account ondersteunt momenteel de volgende valuta.

  • Britse ponden (GBP)
  • Amerikaanse dollars (USD)
  • Zwitserse Frank (CHF)
  • Deense kroon (DKK)
  • Noorse kroon (NOK)
  • Zweedse kroon (SEK)
  • Poolse zloty (PLN)
  • Tsjechische kroon (CZK)
  • Hongaarse forint (HUF)
  • Roemeense leu (RON)
  • Bulgaarse lev (BGN)
  • Kroatische kuna (HRK) 
  • IJslandse kroon (ISK)

U kunt meerdere myPOS betaalterminals met verschillende valuta's aan één myPOS account koppelen. U kunt zelf kiezen of deze valuta wordt omgerekend naar Euro's of andere valuta. Dit is werkelijk uniek in Nederland.

Veilig en betrouwbaar

De myPOS betaalterminals zijn gegarandeerd veilig en voldoen aan de hoogste EMV en PCI veiligheidsstandaarden, waardoor u pin- en creditcardbetalingen op eenvoudige èn veilige manier kunt accepteren. Alle verbindingen zijn versleuteld en beveiligd. De transactieverwerking voldoet aan de strenge PCI DSS veiligheidsstandaarden.

Vragen?

Wilt u meer weten over betalingen accepteren met myPOS? Hebt u nog andere vragen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op 013 7820990 op maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 17:00.

bel 013 7820990