Onderdeel van myPOS online zijn betaalverzoeken. Deze standaardfunctie in het myPOS account hoeft u niet apart aan te vragen of te activeren. Met een myPOS betaalverzoek kunt u eenvoudig per e-mail of SMS een betaalverzoek sturen aan uw klant of debiteur. Ideaal is dat u een betaalverzoek kunt sturen vanuit uw myPOS account, de myPOS app en rechtstreeks vanaf een pinautomaat.

Voordelen van een myPOS betaalverzoek

  • Gebruik is gratis, u betaalt alleen transactiekosten bij een succesvolle transactie
  • Op drie manieren te versturen via uw myPOS account, de myPOS app of rechtstreeks vanaf de pinautomaat via SMS.
  • Eenvoudig en snel betaalverzoeken aanmaken. Inclusief omschrijving, taalinstellingen en vervaldatum.
  • Betaalverzoeken werken wereldwijd.
  • Nederlandse klanten kunnen met iDEAL betalen.
  • Mogelijkheid tot het aanmaken van betaalverzoeken in vreemde valuta.
  • Uitgebreid inzicht in uw aangemaakte betaalverzoeken. Zo kunt u zien of een klant een betaalverzoek heeft bekeken en hoe vaak een poging tot betaling is gedaan. Uiteraard exporteert u betalingen ook eenvoudig naar excel of PDF.

Kosten van een myPOS betaalverzoek

  • Er worden geen abonnementskosten in rekening gebracht.
  • U kunt alle betaalmethoden gebruiken zoals Maestro, VPAY, MasterCard en Visa.
  • Geaccepteerde bedragen worden direct in uw account bijgeschreven.
  • iDEAL transactie kost € 0,30. 
  • Refund/terugstorten (van een gedeelte van het bedrag) € 0,25.
  • Toeslag van een 0,5% op het normale transactietarief bij de debit- en creditcards. 

Betaalverzoek aanmaken via het myPOS account

Stap 1

Log in in uw myPOS account en ga naar het tabje ontvangen betalingen. Klik hier op nieuwe betalingsverzoek. U kunt nu de gegevens voor het betaalverzoek invullen.

Handig om te weten: De reden van betaling is de omschrijving die uw klant krijgt te zien tijdens de betaling. De boekingstekst is puur voor uw eigen administratie en terug te zien in uw lijst van betaalverzoeken.

payment request aanmaken

Stap 2

Nadat u de gegevens heeft ingevuld en bevestigd, is het betaalverzoek gelijk verzonden als u een e-mail adres of telefoonnummer heeft ingevuld bij stap 2. Anders kunt u de link nu handmatig kopiëren.

payment request aangemaakt

Stap 3

Onder het kopje ontvang betalingen -> betaalverzoeken vindt u alle verstuurde betaalverzoeken terug en kunt u deze desgewenst exporteren naar excel of PDF. Wanneer u klikt op de status van een betaalverzoek heeft u de mogelijkheid de link te kopiëren, een herinnering te sturen of het betaalverzoek te annuleren.

payment request aanmaken

Voorbeeld van een betaalverzoek mail zoals uw klant die ontvangt

payment request mail

Voorbeeld van het betaalmenu van een betaalverzoek

payment request betaalmenu

 

 

Betaalverzoek aanmaken via de myPOS app

Stap 1

Open de myPOS app en klik onder het kopje 'meer' op 'betaalverzoek'. Hier vindt u een overzicht terug van al uw openstaande en afgehandelde betaalverzoeken. Wanneer u rechtsboven op het 'plusje' klikt, kunt u een nieuw betaalverzoek aanmaken.

Stap 2

Voer nu de naam en het e-mailadres of het telefoonnummer van degene waar u het betaalverzoek aan wilt sturen.

Betaalverzoek aanmaken in de myPOS app

Stap 3

Voer nu het gewenste bedrag in en de gewenste valuta. U kunt kiezen uit Euro's, Dollars, Ponden en nog 8 andere valuta. U kunt in deze stap eveneens een reden of omschrijving opgeven voor het betaalverzoek.

Stap 4

Voer de vervaldatum en de gewenste voertaal van het betaalverzoek in.

Stap 5

Ter controle krijgt u een overzicht van de ingevoerde gegevens, na bevestiging wordt het betaalverzoek automatisch verstuurd.

Betalingsverzoek afronden in de myPOS app

Betaalverzoek aanmaken via een myPOS pinautomaat

U kunt ook rechtstreeks vanaf een pinautomaat een betaalverzoek sturen per SMS. Hieronder leggen we uit hoe u dit doet.

Stap 1

Open het transactiemenu van uw pinautomaat met de meest rechtse navigatieknop. Kies nu voor optie 3, 'stuur betaalverzoek'.

Stap 2

Vul hier het gewenste bedrag voor het betaalverzoek in en klik op enter / bevestigen.

Stap 3

Vul het telefoonnummer van uw klant in, inclusief landcode. +31 is hierbij 0031 en u dient de voorloopnul weg te laten. 06 12345678 voert u dus in als 0031 6 12345678.

Stap 4

Voer een vervaldatum in voor het betaalverzoek in dagen.

Stap 5

Voer de naam van de ontvanger in. U kunt letters typen met de Alpha toets op het numerieke toetsenbord van uw pinautomaat.

Stap 6

Voer desgewenst een reden of omschrijving in voor het betaalverzoek.

Stap 7

In het bevestigingsvenster ziet u een overzicht van het aangemaakte betaalverzoek, rechtsonder ziet u nog een voorbeeld van hoe het betaalverzoek aan uw klant wordt verzonden per SMS.

Betaalverzoek aanmaken op de myPOS combo