Klantenservice

Wilt u snel en eenvoudig contact met ons voor een vraag, klacht of een compliment? Wij staan u graag te woord. De veelgestelde vragen staan verderop deze pagina. Heeft u een vraag voor ons en vindt u deze niet terug in de veelgestelde vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag!

Nederland

Bel ons op 013 - 7820990 (maandag t/m vrijdag, 9:00 tot 17:00 uur).
U kunt ons ook een Whatsapp-bericht versturen naar 06-440 696 06.

België en vanuit het buitenland

Bel ons op +31 13 7820990 (maandag t/m vrijdag, 9:00 tot 17:00 uur . 
U kunt ons ook een Whatsapp-bericht versturen naar +316-440 696 06.

Handleidingen en instructievideo's

Instructievideo's vindt u op ons Youtube-kanaal: mijnpin.nl/videos
Handleidingen in het Nederlands vindt u op mijnpin.nl/downloads

Promotiemateriaal

We hebben gratis promotiemateriaal om te laten zien dat klanten bij u kunnen pinnen of betalen met een creditcard. Dat zijn plafondhangers en stickers met PINNEN, JA GRAAG maar ook raamstickers waar alle pinpassen en creditcards op vermeld staan. Verder hebben we een uitgebreid assortiment stickers met teksten: contactloos betalen, lade is leeg en retourpinnen.
Voor België hebben we acceptatiestickers voor de deur of bij de kassa. Heeft u interesse in ons gratis promotiemateriaal? Stuur dan uw verzoek met uw adresgegevens naar support@mijnpin.nl.
Het promotiemateriaal ontvangt u van ons gratis. 

Activeren van uw myPOS betaalautomaat

Volg deze stappen om uw myPOS betaalautomaat binnen 15 minuten te activeren. De agentID die u bij de nieuwe video-call verificatie nodig heeft is 1000046. Wilt u hulp bij het activeren? Verstuur dan een e-mailbericht naar activeer@mijnpin.nl. Een medewerker neemt dan binnen 30 minuten contact met u op (maandag t/m vrijdag, 9:00 tot 17:00 uur).

Support & storingsdienst

Onze storingsdienst is bereikbaar op 013 - 7820990 (24-uursservice x 7 dagen)
Vanuit België en het buitenland belt u +31 13 7820990 (24-uursservice x 7 dagen)
U kunt de storingsdienst ook bereiken via e-mail op support@mijnpin.nl
We hebben ook een actueel overzicht van storingen en (gepland) onderhoud.

Bezoekadres

Wilt u langskomen? Geen probleem. De koffie en thee staan klaar. Wel vragen wij u vooraf uw komst te melden zodat u er zeker van bent dat een medewerk(st)er beschikbaar is om u direct te woord te staan. Parkeren voor bezoekers is gratis. Bel bij de slagboom aan bij Heights voor toegang tot de parkeerplaats en kantoor:

Heights Payments Terminals B.V.
Tivolistraat 50-52
5017 HR Tilburg

Bank gegevens 

Gelieve uw factuurnummer als referentie te gebruiken bij het voldoen van facturen.
Rekeninghouder: Heights Payments Terminals B.V.
Bank: ING BANK N.V.
IBAN NL67INGB0006774070
BIC INGBNL2A

Heights Payments Terminals B.V.

Email: info@mijnpin.nl
Telefoon: 013 - 7820990 (maandag t/m vrijdag, 9:00 tot 17:00 uur)
Whatsapp: 06-44069606 (enkel Whatsapp. Geen gesprekken.)
Fax: 013-7820991

Kamer van Koophandel: 62327607
BTW: NL854769730B01
Autoriteit Persoonsgegevens: M1636325

1 myPOS
1.1 Wat is myPOS?
myPOS is een mobiel betaalsysteem waarmee u altijd en overal pin- en creditcardtransacties kunt accepteren. Het bestaat uit een echte betaalautomaat (dus geen pinreader), een veelzijdig account en een handige MasterCard creditcard.
1.2 Wanneer ontvang ik mijn geld op mijn account en hoe worden de kosten in rekening gebracht?
U ontvangt uw geld direct op het myPOS account. myPOS kent geen 'cut off' tijden, dag- of nachtverwerking, werkdagen en feestdagen. De gemaakte transactiekosten worden direct ingehouden op de uitgekeerde transacties en zijn apart gespecificeerd. Het myPOS account is een veelzijdig betaalproduct en te vergelijken met een PayPal account gecombineerd met een bankomgeving en volledige PSP functionaliteit. Het is geen derdenrekening en ook geen aparte bankrekening.
1.3 Moet ik me eerst bij myPOS registreren?
Alleen zakelijke klanten kunnen een myPOS pakket gebruiken. Uit veiligheidsoverwegingen worden de betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voor u uw myPos pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren voor gebruik. Dit doet u zodra u het myPOS pakket hebt ontvangen. Binnen 15 minuten is de mobiele betaalterminal, uw account en de creditcard geactiveerd. U kunt nu direct betalingen accepteren van klanten. We vragen u een aantal documenten naar ons te sturen om uw gegevens te verifiëren. Zodra deze documenten zijn ontvangen en geverifieerd worden een aantal beperkingen op uw account en creditcard opgeheven. De belangrijkste beperkingen zijn overigens de opnamelimiet van € 1000 bij een geldautomaat en de mogelijkheid om een IBAN bankoverschrijving te doen. Ook is de mogelijkheid om meerdere gebruikers aan te maken beschikbaar bij een volledig account.
1.4 Moet ik nog een contract met een bank of creditcardmaatschappij afsluiten?

Nee, dat is niet nodig. U hebt geen apart contract met een bank of creditcardmaatschappij nodig. Dit is allemaal in een keer geregeld bij de aanschaf van een myPOS betaalautomaat. U kunt direct alle pinpassen en creditcards accepteren van Maestro, VPAY, MasterCard, Visa, JCB en (China) Union Pay. Belgische ondernemers kunnen ook Bancontact accepteren. American Express wordt vanaf deze maand stapsgewijs uitgerold. De verwachting is dat in de loop van September alle pinautomaten AMEX kunnen accepteren. 

1.5 Valt mijn geld bij myPOS onder het depositogarantiestelsel?

De tegoeden op uw myPOS account vallen niet onder het depositogarantiestelsel. Voor electronische gelddiensten gelden andere strenge regels. Zo dienen alle tegoeden van klanten gescheiden te worden van de bedrijfstegoeden. Uw tegoeden staan dus altijd tot uw beschikking.

1.6 Werken de myPOS mobiele betaalterminals in het buitenland?
Ja, de myPOS mobiele betaalautomaten werken in heel Europa. Standaard accepteert de betaalterminal transacties in Euro's. U kunt met de betaalterminal de volgende valuta accepteren: GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK, HUF, PLN, RON, HRK, BGN. Het uitbetalen van geaccepteerde bedragen kan in EUR, USD, GBP, CHF. U stelt dit allemaal zelf in in uw myPOS account. U kunt meerdere terminals in verschillende valuta's aan 1 account koppelen. U kunt onze handleiding downloaden om vreemde valuta met uw myPOS betaalterminal te accepteren.
1.7 Hebben jullie ook raamstickers of plafondhangers?

We leveren een aantal raamstickers standaard bij ieder myPOS betaalautomaat. Wilt u (grotere) myPOS stickers? Deze krijgt u gratis van ons wanneer u een myPOS gebruiker bent. Stuur ons een bericht naar support@mijnpin.nl. We hebben voor Nederland en België ook een groot assortiment met plafondhangers, deur- en kassastickers met o.a. de tekst PINNEN, JA GRAAG, RETOURPINNEN, CONTACTLOOS BETALEN en LADE IS LEEG. Ook deze sturen we gratis naar al onze klanten toe. 

Geen klant van ons maar toch graag een promotiepakket bestellen? Klik dan HIER. U hoeft enkel de verzendkosten te betalen. 

2 Kosten
2.1 Hoeveel kost myPOS?
U heeft bij myPOS geen vaste kosten. myPOS brengt transactiekosten in rekening als u een betaling accepteert. In Nederland betaalt u het flexibele tarief van 1,8% per transactie. Dit flexibel tarief geldt voor Maestro, V PAY, Mastercard en Visa. Belgische ondernemers betalen voor Bancontact het vaste tarief van 5 0,25 en het flexibele tarief van 1,75% per transactie voor de andere kaartproducten. Dit flexibele tarief geldt dan voor Maestro, V PAY, Mastercard en Visa. U kunt ook kiezen voor een vast bedrag van € 0,25 voor Maestro en Bancontact transacties. Voor een myPOS pakket betaalt u eenmalig voor de aanschaf van de terminal een bedrag vanaf € 139 excl. btw. Alle overige tarieven kunt u in onze tarievenlijst terugvinden.
2.2 Wat is bij myPOS het transactietarief?
Bij myPOS kunt u een keuze maken uit twee tariefstructuren voor België en Nederland. Bent u als ondernemer in een ander Europees land gevestigd? De tariefstructuren voor uw land hebben we in een overzicht gezet.

NEDERLAND

1) Variabel tarief van 1,8% voor alle pinpassen en creditcards.
2) Vast bedrag voor Maestro (Pin) transacties van € 0,25. Voor alle overige pinpassen en creditcards een variabel tarief van 2,5%.

BELGIË

1) Variabel tarief van 1,75% voor alle bankkaarten en creditcards. Vast tarief voor Bancontact van € 0,25.
2) Vast tarief voor Bancontact en Maestro transacties van € 0,25. Voor alle overige betaalkaarten een variabel tarief van 2,5%.

De eerste tariefstructuur is de standaard tariefstructuur. Als u uw terminal (weer) activeert dan wordt deze standaard ingesteld. Welke tariefstructuur het beste bij u past hangt van uw gemiddeld transactiebedrag en het gebruik van creditcards af. Een variabel tarief is bijvoorbeeld interessant bij een gemiddeld transactiebedrag lager dan € 14. Een variabel tarief is ook interessant als u veel internationale klanten hebt die met creditcards betalen. Het schakelen tussen de tariefstructuren staat vrij. De doorlooptijd bij een wijzigingsverzoek is een werkdag. U kunt het tarief kiezen door een e-mail te sturen naar support@mijnpin.nl (klik op de maillink zodat een formulier wordt gemaakt).
2.3 Betaal ik bij myPOS aansluitkosten, activeringskosten of installatiekosten?

U betaalt geen aansluitkosten of aansluitfee, geen activeringskosten, geen updatekosten, geen servicekosten en ook geen installatiekosten. Deze kosten zijn gebruikelijk in de betaalterminalbranche. Bij myPOS doen we hier niet aan mee, wij slaan het kostenmodel helemaal plat. Alle aanbieders van betaalterminals vragen overigens voor deze zogenaamde additionele diensten bedragen tussen de € 65 en € 150.

2.4 Hoe kan ik een nieuwe tariefstructuur gebruiken?
U besluit zelf welke transactietariefstructuur wilt gebruiken. U kunt tussen de tariefstructuren wisselen. Dit kan bijvoorbeeld als u in een bepaalde periode lagere bedragen hebt of meer toeristen in de zomer. Daarnaast wordt de tariefstructuur bij het resetten of de-activeren van een terminal teruggezet naar de standaardtariefstructuur. De doorlooptijd bij een wijzigingsverzoek is een werkdag. U kunt het tarief kiezen door een e-mail te sturen naar support@mijnpin.nl (klik op de link om een mail te genereren).
2.5 Wat kost overboeken van bedragen het myPOS-account naar een bankrekening?

Voor een overboeking van het myPOS account naar een willekeurige bankrekening wordt € 3 in rekening gebracht. Dit is een vast tarief, de overboeking kan maximaal € 25.000 groot zijn. De belangrijkste reden waarom er overboekingskosten in rekening worden gebracht is omdat de geaccepteerde omzet voor minimaal één tot zeven werkdagen wordt voorgeschoten. Een Maestro-transactie is minimaal 1 werkdag onderweg en bij creditcards kan het geld zeven werkdagen onderweg zijn. Op het myPOS-account worden de geaccepteerde bedragen namelijk DIRECT bijgeschreven. Veel myPOS gebruikers maken een keer per week of een keer per maand het saldo over naar een bankrekening.

3 myPOS Betaalautomaat
3.1 Welke mobiele betaalterminal moet ik hebben?

Het assortiment bestaat uit drie betaalterminals: de myPOS Mini, myPOS Mini Ice en de myPOS Combo. De myPOS Mini is een compact betaalterminal. De myPOS Mini Ice is het grote broertje van de myPOS Mini met een extra groot beeldscherm en een zwaardere accu. Ons topmodel is de myPOS Combo, een handzame betaalterminal met een bonprinter. Alle betaalautomaten worden uitgerust met een myPOS Data Sim waarmee u in heel Europa onbeperkt transacties kunt verwerken. Naast deze simkaart kunnen de terminals verbinding maken met een WiFi signaal. Standaard ondersteunen we contactloos betalen (NFC) en retourpinnen (refund). Daarnaast leveren we ook accessoires zoals laders, autohouders en papierrollen.

3.2 Welke kaarten kan ik accepteren met myPOS?

In Nederland accepteert de betaalautomaat zowel pinpassen van Maestro, V PAY en VISA Elektron en creditcards van Mastercard, VISA, (China) UnionPay en JCB. In België accepteert de betaalautomaat zowel pinpassen van Bancontact, Maestro, V PAY en VISA Elektron en creditcards van Mastercard, VISA, (China) UnionPay en JCB. American Express wordt vanaf deze maand stapsgewijs uitgerold. De verwachting is dat in de loop van September alle pinautomaten AMEX kunnen accepteren. Meer informatie.

3.3 Kan ik een myPOS betaalautomaat ook in andere landen gebruiken?

U kunt uw myPOS betaalterminal standaard in alle SEPA landen gebruiken. Daarnaast kunt u ook in een andere valuta accepteren. Bij het activeren van de terminal kunt u zelf besluiten om standaard met die bewuste terminal in een andere valuta te accepteren. Fijn voor u en uw klanten in dat land. De valuta's die we ondersteunen zijn: Britse ponden (GBP), Amerikaanse dollars (USD), Zwitserse Frank (CHF), Deense kroon (DKK), Noorse kroon (NOK), Zweedse kroon (SEK), Poolse zloty (PLN), Tjechische kroon (CZK), Hongaarse forint (HUF), Roemeense leu (RON), Bulgaarse lev (BGN) en Kroatische una (HRK).

3.4 Hoe voer ik letters en symbolen in bij de APN of het WiFi-wachtwoord?

Wanneer u een WiFi wachtwoord of APN instellingen wilt invoeren kan het voorkomen dat hier naast cijfers ook letters en symbolen in voorkomen.

D200 BT/Wifi: Toets het cijfer net zo vaak in voor de juiste letter.
myPOS Mini: Toets het cijfer in en vervolgens op de F2 toets.
myPOS Mini Ice: Uitgerust met een touchscreen toetsenbord. 
D210 WiFi/Bluetooth/GPRS: Toets het cijfer meerdere malen in.
myPOS Combo: Toets het cijfer in en vervolgens de Alpha toets.
S920: Toets het cijfer in en vervolgens de Alpha toets.

3.5 Kunnen klanten ook contactloos betalen?
Alle myPOS mobiele betaalterminals hebben een ingebouwde NFC lezer zodat u contactloze betalingen kunt accepteren. Uw klant houdt de pinpas, creditcard of een mobiele telefoon kort boven de betaalautomaat om te betalen. De NFC chip in die pas of telefoon maakt contact met de myPOS mobiele betaalautomaat waardoor uw klant de pas niet meer in de automaat hoeft te steken.
3.6 Welke pinrolletjes moeten in de myPOS Combo betaalterminal?
In de myPOS Combo betaalterminal kunnen standaard pinrolletjes met de volgende afmetingen gebruikt worden: 58x35x12mm. Het zijn dezelfde pinrolletjes als die bijvoorbeeld ook in de Verifone VX680 van CCV worden gebruikt. De lengte van een pinrol is 14 meter. Er is een markering aangebracht als het papier bijna op is. U kunt ze ook bij mijnPIN bestellen.
3.7 Hoe wissel ik het pinrolletje in de myPOS Combo betaalterminal?
Hou het papierklepje aan beide zijkanten goed vast en trek het voorzichtig naar boven open. Pak een pinrolletje, haal de tape ervan af en rol drie cm van het papier af. Leg nu het pinrolletje in het bakje. Zorg ervoor dat de drie cm papier uit het bakje steekt en doe het klepje voorzichtig dicht. U hoeft geen papier door mechanismes, rolletjes e.d. te geleiden.
3.8 Kan ik transacties met een handtekening accepteren?
Transacties waarbij de kaarthouder een handtekening zou moeten plaatsen ter verificatie, kunnen niet geaccepteerd worden op een myPOS betaalterminal. Een klant moet altijd met een pincode of contactloos betalen.
3.9 Hoe kies ik de Nederlandse taal op de myPOS betaalterminal?
myPOS Mini: Via de toets F2 (Instellingen) komt u in het intstellingenmenu van de D200 betaalterminal terecht. Kies optie 1 (wijzig taal). Druk toets F2 nogmaals in om het scherm met talen te tonen. Selecteer optie 4 (Dutch).
D210 GPRS of Wifi: Via de toets F2 (Instellingen) komt u in het intstellingenmenu van de D210 betaalterminal terecht. Kies optie 1 (wijzig taal). Druk toets F2 nogmaals in om het scherm met talen te tonen. Selecteer optie 4 (Dutch).
myPOS Combo:
Via de menu toets (rechtsboven in van u toetsenbord) komt u in het instellingenmenu van de D210C terecht. Kies optie 1. (wijzig taal). Druk op de toets met het pijltje naar onder (middelste toets van de drie toetsen bovenin.). Selecteer optie 4 (Dutch)
3.10 Kan ik ook American Express creditcards accepteren?

American Express wordt vanaf deze maand stapsgewijs uitgerold. De verwachting is dat in de loop van September alle pinautomaten AMEX kunnen accepteren. 

3.11 Hoe installeer ik een SIM in de myPOS Mini, myPOS Mini Ice en de Combo betaalterminals?

Nieuwe terminals zijn standaard uitgerust met een myPOS Data Sim. 

Voor het installeren van een SIM in myPOS Combo en Mini betaalautomaten hebben we een installatiehandleiding met foto's gemaakt.

3.12 Hoe maak ik een wifi hotspot aan op mijn smartphone?

U kunt een WiFi hotspot aanmaken op uw smartphone. Dit wordt ook wel tethering of persoonlijk netwerk genoemd. Zorg dat uw telefoon de laatste firmware/OS heeft geladen. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw telefoonfabrikant of telecomprovider.

3.13 De betaalterminal en een WiFi-netwerk
De betaalterminals kunnen aan een bestaand WiFi-netwerk gekoppeld worden. Wel dient dit WiFi-netwerk aan de volgende voorwaarden te voldoen:
1) Het netwerk mag niet verborgen zijn (ook wel "Hidden SSID" genoemd). Ook het WiFi-netwerk even "zichtbaar" maken, de betaalterminal koppelen en dan weer onzichtbaar maken, werkt niet. De terminal zal namelijk na een herstart van de terminal niet meer koppelen met het WiFi-netwerk.
2) Het netwerk moet volgens de standaard 2.4GHz werken. Wifi netwerken die op 5GHz werken worden niet gedetecteerd.
3) Het wifi netwerk moet de veiligheidsprotocollen WPA/WPA2 gebruiken. Het onveilige WEP-protcol wordt niet ondersteund.
3.14 Hoe kan ik het logo op de pinbon vervangen bij de myPOS Combo betaalterminal?
In de mypos.eu omgeving die via de URL https://mypos.eu/nl/login bereikbaar is, kun je onder het tabblad APPARATEN de betaalterminal(s) bekijken. Klik op de instellingen. De instellingen van de betaalterminal worden getoond. U kunt nu via de opties custom logo uploaden een logo uploaden. Een logo moet de afmetingen 384x255 pixels hebben. Formaat kan een JPG of PNG zijn. Bij custom footer kunt u twee tekstregels toevoegen aan de pinbon.
3.15 Waar kan ik mijn transacties bekijken in myPOS?
De myPOS beheeromgeving is via de URL https://www.mypos.eu/nl/login bereikbaar. In de omgeving kunt u uw transacties bekijken, een mobiele betaalautomaat aanzetten, het logo op de bonnetjes aanpassen of bedragen overboeken naar een andere IBAN bankrekening.
3.16 Hoe activeer ik DCC op mijn betaalterminal?
Dynamic Currency Conversion kunt u eenvoudig op uw betaalterminal aan en uitzetten. Druk tweemaal toets F1 (Menu) in. Selecteer vervolgens optie 2 (Transacties configuratie). U kunt nu DCC aan- of uitzetten.
3.17 Hoe werken fooien op de betaalterminals?
Door de fooi-mogelijkheid kan zowel met een pinpas en creditcard een aparte fooi via de betaalautomaat worden ontvangen. De betaalautomaten kunnen ook met meerdere medewerkers overweg. Iedere medewerker krijgt zijn eigen pincode. Uit de rapportages en de dagoverzichten kunt u de fooien altijd toerekenen aan de juiste medewerkers.

U start de transactie. Kies 'Betaling' en voer het bedrag in. Bevestig met (O).
Uw klant toetst het fooibedrag in, gevolgd door (O).
Uw klant ziet het bedrag, de fooi en het totaalbedrag in het scherm van de betaalautomaat staan.
Uw klant drukt vervolgens op (O), de betaalautomaat vraagt om een een pas.
De klant stopt zijn pas in de betaalautomaat en toetst de pincode in en bevestigt met <OK>. De transactie is nu afgerond.
3.18 Kan ik de myPOS betaalterminal aan mijn kassa koppelen?
Nee, het is niet mogelijk om de myPOS mobiele betaalterminals aan uw kassa te koppelen. De betaalterminals zijn geschikt voor ondernemers die hun klanten op meerdere plekken willen laten betalen. De betaalterminals werken geheel zelfstandig.
3.19 Wat is het verschil met de pin-readers van SumUp, iZettle en de Rabo SmartPin?
De producten van SumUp, iZettle, Rabo SmartPinPayleven en Adyen Shuttle zijn geen volwaardige betaalautomaten maar domme kastjes om de pincode die bij een pinpas of creditcard hoort in te kunnen tikken. Vergelijkbaar met de readers die u van uw bank hebt gekregen om online te kunnen bankieren. De betaalterminalapplicatie moet op een smartphone, tablet of computer worden geïnstalleerd. Deze betaalapplicaties hebben aanvullende functionaliteiten zoals het aanmaken van producten, bijhouden van voorraden, het versturen van facturen per email enz.

De myPOS mobiele pinterminals hebben al deze mogelijkheden NIET! Een myPOS betaalautomaat is een zelfstandig werkend pinapparaat: u kunt een bedrag intikken, de klant kan zijn pincode intoetsen en de transactie wordt afgehandeld. U kunt verder nog een paar zaken (zoals het netwerk) instellen. Het updaten gaat automatisch. Centraal staat de eenvoud in het dagelijks gebruik. We hebben een myPOS betaalautomaat vergeleken met diverse aanbieders van pinreaders en betaalautomaten.

3.20 Wat is het verschil met een CCV Verifone VX680 mobiele pinautomaat van de Rabobank of ING?

De Verifone VX680 is een mobiele pinautomaat van CCV, leverbaar o.a. via de Rabobank en de ING. De terminal zelf kost € 649,-. Deze terminal kunt u niet direct gebruiken, daar worden installatie- of activeringskosten voor gerekend. CCV vraag hier € 82,-, voor. U moet ook een servicecontract afsluiten. Dit bedrag moet u jaarlijks voldoen (bij CCV € 185,- per jaar). De myPOS betaalterminal is daarentegen een geweldige aanbieding. Voor € 249 schaft u de myPOS Combo pinautomaat aan. Hebt u geen bonprinter nodig? Dan bent u met € 139 kostende myPOS Mini pinautomaat goedkoper uit.Er komen geen verdere kosten zoals installatiekosten bij. U zit ook niet vast aan een jaarlijks servicecontract. Op ons blog staat een vergelijking van een myPOS pinautomaat met de ING pinautomaat.

3.21 Wat is het verschil met een Worldline Yoximo GPRS NFC mobiele pinautomaat?

De Yoximo GPRS NFC mobiele pinautomaat is een groot langwerpige betaalterminal die er wat gedateerd uitziet. De terminal wordt door WorldLine geleverd en kunt u onder andere bij de Rabobank aanschaffen. De betaalterminal los kost € 699 en ook deze terminal kunt u niet direct gebruiken. Wordline rekent € 65 installatiekosten. Daarbij komt een servicecontract van maar liefst € 255 per jaar! Dit bedrag komt dus jaar in jaar uit terug. Voor de prijs van een servicecontract koopt u bij mijnPIN jaarlijks een nieuwe myPOS pinautomaat. Wees verstandig en kies dus voor myPOS mobiele betaalautomaat!

3.22 Gereserveerde betalingen bij een klant
Als een transactie is geannuleerd of onderbroken, kan het geld nog een paar dagen gereserveerd staan op de bankrekening van de klant. Een klant kan denken dat hij twee keer heeft betaald. Bij sommige banken is het niet altijd duidelijk of het een reservering of een afschrijving is. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop zodat er genoeg geld aanwezig is om een betaling te voltooien. Bij een geannuleerde of mislukte transactie wordt deze reservering wordt na een paar dagen verwijderd en zal het geld weer op de rekening te zien zijn.
4 Activering myPOS
4.1 Waarom wil myPOS een identiteitsbewijs?
Een betalingsinstelling is wettelijk verplicht zijn klanten te identificeren en de bedrijfsgegevens te verifiëren. Deze informatie moeten myPOS bijhouden om voortdurend aan de eisen van de Nederlandse en Europese autoriteiten te kunnen voldoen. Meer informatie in de verificatiesectie.
4.2 Wat gebeurt er met al mijn persoonlijke gegevens?
myPOS verzamelt alleen gegevens die volgens juridische voorschriften nodig zijn om pin- en creditcardtransacties te kunnen verwerken, een account aan te maken en een creditcard uit te geven. In geen geval zullen uw gegevens ongevraagd doorgespeeld worden aan derden.
4.3 Hoe lang duurt het voordat mijn account wordt omgezet naar Standaard?
We proberen de verificatie van uw bedrijfsgegevens binnen vijf werkdagen af te ronden. Bij complexere organisaties kan het wat langer duren. Als u alles correct en volledig aanlevert dan zijn we altijd binnen tien werkdagen klaar. U ontvangt van ons een e-mail als een documenten is afgekeurd. Kan de verificatie langer duren dan vijf dagen? Zolang de aangeleverde documenten niet voldoen aan onze eisen wordt een account niet omgezet naar Standaard. Als onze dossiers niet compleet zijn dan krijgen wij hele hoge boetes van toezichthouders. Daarom dienen identiteitsbewijzen goed leesbaar te zijn en mag de informatie op die identiteitsbewijzen niet gemaskeerd zijn. Het KVK-uittreksel dient niet ouder te zijn dan drie maanden. Voor de adresverificatie kunt u een kopie van uw bankafschrift, telefonierekening, energiemaatschappij of gemeente aanleveren. Op deze documenten kunt u overigens wel alle gevoelige informatie doorhalen zoals bedragen of saldi. Zolang maar uw bedrijfsnaam en uw vestigingsadres zoals die in de KVK op dat document staat. staat dient ook op deze documenten te staan. Als het account opgewaardeerd wordt naar Standard krijgt u automatisch een emailbevestiging.
4.4 Moet ik mijn huidige bankrekening verifieren?
U hoeft uw bestaande bankrekening niet te verifieren. Bij het myPOS pakket zit een account. Hierdoor kunnen geaccepteerde bedragen direct worden uitbetaald. Vanuit uw myPOS account kunt u geld overboeken naar iedere andere bankrekening over de hele wereld. Door het myPOS account hoeft u zelf GEEN zakelijke bankrekening te hebben om een betaalautomaat te gebruiken. Ondernemers die een prive-rekening voor hun bedrijf gebruiken kunnen met een myPOS pinapparaat toch aan de slag.
4.5 Hoe gaat het activeren van een nieuwe terminal?
Uit veiligheidsoverwegingen worden de mobiele betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voor u uw myPos pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren voor gebruik. Dit doen we nadat u het myPOS pakket hebt ontvangen. U kunt meer informatie bij het activeringsproces vinden. Een handleiding hoe uw terminal en uw creditcard kunt activeren kunt u hier downloaden. Het activatieproces start u op de volgende URL: https://mypos.eu/nl/activate
4.6 Hoe voeg ik een tweede betaalterminal toe aan mijn account?
U kunt een onbeperkt aantal betaalterminals aan uw myPOS account toevoegen. Dit kunt u zelf in uw eigen omgeving in myPOS doen. De handleiding kunt u hier downloaden.
4.7 Wijzigingen in uw bedrijf
Gelieve wijzigingen zoals uitschrijvingen uit de Kamer van Koophandel, KBO, omzettingen van bedrijven en uittreding van vennoten aan myPOS doorgeven. Deze wijzigingen kunnen consequenties hebben voor uw myPOS account.
5 myPOS Business Card
5.1 Wat is het voordeel van de myPOS Business Card
De myPOS Business Card is een gratis credit card die u direct toegang geeft tot het saldo van uw myPOS account. Het gebruik van deze kaart is niet verplicht. Activeren van de kaart is optioneel. Overal waar u het MasterCard logo ziet kunt u betalen en geld opnemen. U heeft de kaart niet nodig om het saldo van uw account over te boeken naar een andere rekening. Met de myPOS app kunt u gemakkelijk de opnamelimieten instellen en wijzigen. Daarnaast ontvangt u notificaties bij het gebruik van de kaart zodat u altijd uw uitgaven bij kunt houden. Handig voor het boeken van een vlucht of hotel, of voor het doen van uw aankopen in het buitenland. Meer informatie over de myPOS Business Card vindt u hier.
5.2 Hoe activeer ik de myPOS Business Card

De activatiehandleiding voor het activeren van uw (nieuwe) myPOS Business Card vindt u op deze pagina. Het activeren van de myPOS Business Card is optioneel en geen verplichting.

5.3 PIN-code kwijt
Bent u uw pincode van uw myPOS Business Card kwijt/vergeten? Het opvragen gaat als volgt. Stuur een SMS vanaf het mobiele nummer wat aan het myPOS-account gekoppeld is. U ontvangt van ons een SMS met de pincode. U zet in het SMS bericht de tekst mypos en de laatste zes cijfers van uw creditcard. Dit bericht stuurt u naar het nummer +31 611753682.
INHOUD SMS BERICHT: [mypos][spatie][laatste 6 cijfers van de creditcard]
* Stuur die naar nummer 06-11753682 of vanuit België of het buitenland naar +31 611753682
Voorbeeld van een SMS bericht: mypos 224456
5.4 Kaart geblokkeerd
Wanneer u een myPOS Business Card ontvangt is deze om veiligheidsredenen geblokkeerd. U kunt deze activeren via uw account. 

Helaas komt het wel eens voor dat uw kaart geblokkeerd wordt. Bijvoorbeeld bij het drie maal invoeren van een verkeerde pincode. De kaart kan dan niet meer geactiveerd worden. Om een nieuwe kaart aan te vragen kunt u een e-mail sturen naar support@mijnpin.nl (klik op de mail om een mail te genereren). Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk, kosteloos een nieuwe kaart toe.
5.5 Negatieve BKR registratie
myPOS toetst geen aanvragen voor een creditcard of account bij het BKR. Wij verstrekken namelijk geen lening of krediet. Een eventuele negatieve BKR registratie is dan ook geen bezwaar om onze producten aan te vragen en te gebruiken. Wij registreren zelf als organisatie niets bij het BKR. De enige reden waarom wij documenten van u vragen is om een deugdelijke identificatie te kunnen doen van onze klanten zoals voorgeschreven door toezichthouders.
5.6 myPOS Business creditcard verlopen
Iedere kaart heeft een geldigheidsdatum. Als uw myPOS business credticard is verlopen, kunt u kosteloos een nieuwe kaart aanvragen. Dit doet u door een e-mail te sturen naar support@mijnpin.nl (klik op maillink zodat een formulier wordt gegeneerd). Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk een nieuwe kaart op.
5.7 Kan ik een extra myPOS Business Card ontvangen?
Het is mogelijk een extra myPOS Business Card aan te vragen. U kunt maximaal 5 kaarten koppelen aan uw account. Voor het aanvragen van een extra myPOS Business Card kunt u een e-mail sturen naar support@mijnpin.nl. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk kosteloos een nieuwe kaart toe.
5.8 Verlies/Diefstal van myPOS Business MasterCard
Bent u uw myPOS Business Card verloren of is deze gestolen? Zorg dan dat u de kaart zo spoedig mogelijk blokkeert. U kunt de kaart blokkeren door in te loggen op uw myPOS account of applicatie. Vervolgens gaat u naar Kaarten, klikt u op instellingen en kiest u bij status voor de optie 'Blok'. De kaart is nu geblokkeerd. 
U kunt een nieuwe kaart aanvragen door een e-mail te sturen naar support@mijnpin.nl. Wij sturen u kosteloos een nieuwe kaart toe.
5.9 Problemen met betalen
U kunt met de myPOS business creditcard overal betalen waar het MasterCard logo staat. Bij ondernemers die alleen Maestro accepteren kunt u niet met uw myPOS creditcard betalen.
6 SIM kaarten
6.1 Wat zijn de voordelen van de POSsim simkaart?
De mijnPIN POSsim simkaart is uniek: éénmalige aanschaf, altijd en overal online. Aan de POSsim zit geen abonnement vast en hoeft ook nooit op te waarderen. Werkt in geheel Europa. De POSsim heeft de beste netwerkdekking in Nederland door het KPN-netwerk. Er worden geen activatiekosten in rekening gebracht. Beheer van de simkaart is op afstand: monitoring, resetten enz.
6.2 In welke landen werkt de POSsim?

De POSsim is onbeperkt te gebruiken in de volgende landen:

Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic ,Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Gibraltar, Greece, Guadeloupe , Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Réunion , Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.

6.3 KPN prepaid kaart opwaarderen?
De KPN prepaid kaart kunt u opwaarderen door naar de volgende URL te gaan: 
www.kpn.com/opwaarderen. Het telefoonnummer van de prepaid kaart staat op het plastic pasje waar de SIM kaart in heeft gezeten. U kunt uit verschillende bedragen kiezen en online betalen met iDEAL of Creditcard (€10,- t/m €50,-). Het extra bonusbeltegoed van €7,50 kunt u via deze URL aanvragen bij de KPN.

6.4 Hoe plaats ik een simkaart in de myPOS S920 betaalterminal?
Verwijder de (geactiveerde) simkaart uit de verpakking. Verwijder vervolgens de achterklep van de betaalterminal. Neem de 'Sim 1' houder aan de linker zijde.  Schuif de houder een klein stukje naar beneden, en haal de houder naar u toe. Plaats de simkaart door hem in de houder te schuiven. Druk de houder terug en schuif de houder een klein stukje naar boven. Een korte instructievideo staat op ons Youtube videokanaal.
6.5 Mijn POSsim is Gestolen/Verloren/Defect

Wanneer uw simkaart verloren, gestolen of defect is kunt u een nieuwe simkaart aanvragen. Een vervangende simkaart kost €10,- (excl. BTW). Deze kunt u enkel telefonisch of per e-mail (support@mijnpin.nl) aanvragen. 

7 Betalingen accepteren
7.1 Bedrag is afgeschreven of gereserveerd op de bankrekening van de klant.
Als een transactie is geannuleerd of onderbroken, kan het geld mogelijk nog een paar dagen gereserveerd staan op de bankrekening van de klant. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien. De reservering wordt na een paar werkdagen verwijderd en het geld zal dan weer op de rekening van de klant te zien zijn. 
7.2 Hoe lang duurt het voordat een transactie is verwerkt?
De meeste transacties worden direct op het myPOS account bijgeschreven. myPOS financiert deze transacties dus voor. Bij sommige transacties kan myPOS dat niet doen. Een reden kan bijvoorbeeld de tijdelijke onbereikbaarheid van een systeem in de betaalketen buiten myPOS om zijn. De transactie wordt dan volgens de ‘normale’ procedures verwerkt. Daarom kunnen Maestro-transacties pas een tot twee werkdagen later worden bijgeschreven. Bij creditcard-transacties kan dit tot een week duren. Is na deze periode de transactie nogsteeds niet zichtbaar op het myPOS account of in de myPOS app? Stuur dan een e-mail naar support@mijnpin.nl met (waar mogelijk) een kopie van de bon, de datum en het tijdstip waarop de transactie heeft plaatsgevonden.
7.3 Online account op myPOS

U kunt online uw transacties bekijken, terminals activeren en afschriften downloaden in uw myPOS account. U kunt inloggen op https://mypos.eu/nl/login

7.4 Hoe laat ik zien dat klanten bij mij kunnen pinnen?

U kunt met plafondhangers, deur- en kassastickers aan uw klanten kenbaar maken dat ze bij u kunnen pinnen, contactloos kunnen betalen, retourpinnen of met hun creditcard kunnen afrekenen. We leveren een aantal raamstickers - met alle kaartmerken - standaard bij ieder myPOS betaalautomaat. Wilt u (grotere) myPOS stickers? Wilt u plafondhangers, deur- en kassastickers met o.a. de tekst PINNEN JA GRAAG, RETOURPINNEN, CONTACTLOOS BETALEN en LADE IS LEEG? Deze kunt u bij ons aanvragen en krijgt u gratis van ons. Service van de zaak. Stuur een email met uw bedrijfsnaam en wat u nodig heeft naar support@mijnpin.nl.

 

Bent u (nog) geen klant van mijnPIN.nl? Geen probleem. U kunt uw promopakket hier bestellen. U betaalt enkel de verzendkosten. 

Beste mobiele contactloze betaalterminal

Geen contracten, geen abonnementen, betaal alleen bij gebruik

Directe uitbetaling

Alle betaalkaarten: Maestro, Bancontact, VPAY, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay

Design by Crivex | © 2015 Heights Payments Terminals B.V. – Geautoriseerde importeur en distributeur van de myPOS producten van iPay International Ltd.

Het myPOS pakket en het online betaalplatform worden gepromoot en beheerd door iPAY International Ltd in Londen. De financiële diensten en accounts voor EEA landen worden verzorgd door Satabank PLC, een kredietinstelling onder toezicht van de Maltese Financiële Toezichthouder en geregistreerd bij de Europese Bankautoriteit (EBA).

myPOS Package and online payment platform are promoted and operated by iPAY International Ltd, London. Financial services and accounts for EEA countries are provided by Satabank plc (www.sata.bank), credit institution licensed by MFSA, Malta and registered in the European Banking Authority.