Klantenservice

Heeft u een vraag, klacht of een compliment? Wij staan u graag te woord. U kunt mijnPin makkelijk bereiken per email, whatsapp of telefoon of door een bezoek aan de myPOS store te Amsterdam.

Handleidingen en instructievideo's

Handleidingen staan op bij onze Downloads en Handleidingen. Instructievideo's op ons Youtube-kanaal.

Pinautomaat activeren

Komt u met onze instructies voor het aanmaken van een myPOS-account en het activeren van een betaalterminal er niet uit? Bel ons dan op 013-7820990 (ma t/m vr 9:00 – 17:00).

Gratis promotiemateriaal

We hebben gratis promotiemateriaal beschikbaar voor Nederlandse en Belgische ondernemers om te laten zien dat klanten bij u kunnen pinnen (Pinnen ja graag stickers, plafondhangers etc.). Vraag het promotiemateriaal geheel gratis aan door een mail met uw adresgegevens te sturen naar [email protected].

Storingsdienst

(alleen bij storingen en noodgevallen)

24 uur per dag, 7 dagen per week
 +31 13 7820990 (Nederland)
 +32 3 3611708 (België)

Hier kunt een actueel overzicht vinden van storingen en (gepland) onderhoud.

Contactgegevens

Klantenservice Tilburg

Maandag t/m zaterdag 09:00 - 17:00
+31 13 7820990
 +32 3 3611708 (België)
+31 6 44069606 (alleen whatsapp)
Tivolistraat 50-52, 5017HR Tilburg (alleen op afspraak)

Wilt u liever myPOS producten zelf uitproberen? Bezoek dan onze myPOS Store in Amsterdam en Antwerpen. Onze deskundige medewerkers staan u hier graag te woord. U kunt alle myPOS betaalterminals en accessoires ter plekke uitproberen en desgewenst gelijk kopen en meenemen. Daarnaast zijn er faciliteiten om u te helpen bij het aanmaken van uw account en te ondersteunen bij de verificatie.

myPOS Store Amsterdam

Maandag t/m vrijdag 10:00 - 18:00, zaterdag 10:00 - 17:00
Cruquiuskade 255, 1018 AM Amsterdam
+31 20 225 2912

myPOS Store Antwerpen

Maandag t/m vrijdag 10:00 - 18:00, zaterdag 10:00 - 17:00
Drukkerijstraat 16, 2000 Antwerpen
+32 3 3611708

Route & navigatie

myPOS Store Amsterdam

(Google maps)

Buslijn 22, halte Funen. U stapt voor de deur uit. Lijn 22 rijdt tussen het Muiderpoortstation, Centraal Station en Station Sloterdijk. Vanaf Amsterdam Centraal kunt u ook tramlijn 26 nemen. Stap uit bij halte Rietlandpark, 5 minuten lopen. Tramlijn 7 stopt ook bij halte Rietlandpark.
Vanaf de A10 afslag S114 bent u via de Piet Heintunnel binnen vijf minuten op de Cruquiuskade. U kunt op straat betaald parkeren of bij de parkeergarage van de Vomar (250 meter lopen). Wij verrekenen uiteraard uw parkeerkosten.

myPOS Store Antwerpen

(Google maps)

Premetrostation Antwerpen Groenplaats ligt op 5 minuten lopen. Hier stoppen tramlijnen 3, 5, 9 en 15. Tramlijn 4, halte Antwerpen Sint-Andries. 1 minuut lopen naar de store. Met buslijn 22, 180, 181, 182 en 183 kunt u in de halte Antwerpen Sint-Andries uitstappen. Het is 1 minuut lopen naar de store.
U kunt in de publieke parking (parkeergarage) aan de Drukkerijstraat 20 parkeren. Wij verrekenen uiteraard uw parkeerkosten.

mijnPIN Tilburg

(Google maps)

 Ons kantoor bevindt zich op loopafstand van het Centraal Station in Tilburg
 Volg de borden Tilburg centrum/centraal station en sla af naar de Tivolistraat vanaf de Spoorlaan vlakbij het station. Parkeren voor bezoekers is gratis. Bel bij de slagboom aan bij Heights mijnPIN voor toegang tot het parkeerterrein en kantoor.

Bedrijfsgegevens

Heights Payments Terminals B.V. h.o.d.n. mijnPIN

Contactgegevens
Email: [email protected]
Telefoon: +31 13 7820990 , +31 6 44069606 (alleen whatsapp)
Telefoon: +32 3 3611708 (België)
Fax: +31 (0)13 7820991

Bankgegevens
Rekeninghouder: Heights Payments Terminals B.V.
Bank: ING BANK N.V.
IBAN NL67INGB0006774070
BIC INGBNL2A

Gelieve uw factuurnummer of ordernummer als referentie te gebruiken bij het voldoen van facturen.

PayPal

paypal.me/mijnpin

Overige gegevens

Kamer van Koophandel: 62327607
BTW-nummer: NL854769730B01
Autoriteit Persoonsgegevens: M1636325

Neem contact op

FAQ

1. myPOS Store Amsterdam
1.1. Hoeveel geld kan ik opnemen bij de ATM in de myPOS Store in Amsterdam?

U kunt met uw myPOS Business Card maximaal €300,- opnemen in de geldautomaat in onze myPOS store in Amsterdam. 

1.2. Kan ik ook contant geld storten op mijn myPOS account?

Nee, dat kan helaas niet.

1.3. Waar kan ik alle betaalterminals bekijken?

Alle myPOS betaalterminals kunt u bekijken in onze myPOS store in Amsterdam. Alle terminals zijn op voorraad. U kunt deze dus gelijk meenemen. Wanneer u meer dan 10 terminals wenst aan te schaffen vragen wij u even te bellen. Dan zorgen wij dat ze op voorraad zijn. 

1.4. Ik wil mijn pincode wijzigen van mijn myPOS Business Card.

Deze kunt u eenvoudig op de ATM (geldautomaat) zelf wijzigen in onze myPOS store in Amsterdam.

1.5. Ik wil hulp bij het aanmaken van een myPOS account.

In onze myPOS store in Amsterdam bent u van harte welkom. We hebben twee werkplekken speciaal voor het aanmaken van een myPOS-account.

De video-verificatie kunt u ook in de winkel doen.

2. myPOS
2.1. Wat is myPOS?

myPOS is een mobiel betaalsysteem waarmee u altijd en overal pin- en creditcardtransacties kunt accepteren. Het bestaat uit een echte betaalautomaat (dus geen pinreader), een veelzijdig account en een handige Visa creditcard.

2.2. Wanneer ontvang ik mijn geld op mijn account en hoe worden de kosten in rekening gebracht?
U ontvangt uw geld direct op het myPOS account. myPOS kent geen 'cut off' tijden, dag- of nachtverwerking, werkdagen en feestdagen. De gemaakte transactiekosten worden direct ingehouden op de uitgekeerde transacties en zijn apart gespecificeerd. Het myPOS account is een veelzijdig betaalproduct en te vergelijken met een PayPal account gecombineerd met een bankomgeving en volledige PSP functionaliteit. Het is geen derdenrekening en ook geen aparte bankrekening.
2.3. Moet ik me eerst bij myPOS registreren?

Alleen zakelijke klanten kunnen een myPOS pakket gebruiken. Uit veiligheidsoverwegingen worden de betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voordat u uw myPOS pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren voor gebruik. Dit doet u zodra u het myPOS pakket hebt ontvangen. Binnen 15 minuten is de mobiele betaalterminal, uw account en de creditcard geactiveerd. U kunt nu direct betalingen accepteren van klanten.

We vragen u een aantal documenten naar ons te sturen om uw gegevens te verifiëren. Zodra deze documenten zijn ontvangen en geverifieerd wordt een aantal beperkingen op uw account en creditcard opgeheven. De belangrijkste beperkingen zijn het acceptatielimiet van € 250 en een opname blokkade.

Na de verificatie van uw account is de mogelijkheid om meerdere gebruikers aan te maken beschikbaar.

2.4. Moet ik nog een contract met een bank of creditcardmaatschappij afsluiten?

Nee, dat is niet nodig. U hebt geen apart contract met een bank of creditcardmaatschappij nodig. Dit is allemaal in één keer geregeld bij de aanschaf van een myPOS betaalautomaat.

U kunt direct alle pinpassen en creditcards accepteren van Maestro, VPAY, MasterCard, Visa, JCB en (China) Union Pay. Belgische ondernemers kunnen ook Bancontact accepteren.

Voor American Express geldt een aparte acceptatieprocedure, maar is in de meeste gevallen binnen 3 werkdagen geactiveerd.

2.5. Valt mijn geld bij myPOS onder het depositogarantiestelsel?

De tegoeden op uw myPOS account vallen niet onder het depositogarantiestelsel.

Voor elektronische gelddiensten gelden andere strenge regels. Zo dienen alle tegoeden van klanten gescheiden te worden van de bedrijfstegoeden. Of het nu om € 1.000, € 500.000 of € 5 miljoen gaat.

Bij een bank is dat niet het geval, die geeft ook leningen, hypotheken van haar tegoeden. Als een bank in problemen komt dan zijn de tegoeden niet (direct) beschikbaar. Daarom geldt voor banken een depositogarantiestelsel en is die bij betaalinstellingen niet nodig (aangezien alle tegoeden aanwezig zijn).

2.6. Worden de financiële gegevens van het myPOS account aan de belastingdienst doorgegeven?

Ja, sinds 1 januari 2016 zijn alle EU landen aangesloten bij CRS en wisselen dus sinds 2017 hun geautomatiseerd financiële en belastinggegevens uit. Oudere informatie wordt niet uitgewisseld.

CRS staat voor Common Reporting Standard is een internationale standaard om geautomatiseerd financiële en belastinggegevens uit te wisselen. Op dit moment zijn 95 landen hierbij aangesloten. Alle EU landen zijn bij CRS aangesloten en wisselen dus gegevens uit.

Europese financiële instellingen moeten vanaf 1 januari 2016 hun klanten identificeren op basis van de CRS en nagaan waar hun klanten inwoner zijn en dus mogelijk belastingplichtig zijn over hun inkomsten. Zowel personen als bedrijven worden op basis van de CRS geïdentificeerd en eventueel gerapporteerd.

Sinds 1 januari 2016 moeten financiële instellingen dus vaststellen wat de fiscale vestigingsplaats is van hun klanten. Is een persoon gevestigd in een ander land dat bij CRS is aangesloten? Dan moet de financiële instelling gegevens over de rekening van die persoon doorgeven aan de Belastingdienst.

Dat de myPOS gegevens nog niet bij de vooringevulde aangifte staat is een kwestie van tijd. De gegevens ontvangt de belastingdienst al van myPOS of kan die zelf eenvoudig bij myPOS opvragen.

2.7. Werken de myPOS mobiele betaalterminals in het buitenland?

Ja, de myPOS mobiele betaalautomaten werken in heel Europa.

Standaard accepteert de betaalterminal transacties in Euro's. U kunt met de betaalterminal de volgende valuta accepteren: GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK, HUF, PLN, RON, HRK, BGN.

Het uitbetalen van geaccepteerde bedragen kan in EUR, USD, GBP, CHF. U stelt dit allemaal zelf in in uw myPOS account. U kunt meerdere terminals in verschillende valuta's aan 1 myPOS-account koppelen.

U kunt onze handleiding downloaden om vreemde valuta met uw myPOS betaalterminal te accepteren.

2.8. Werkt de betaalterminal ook in Zweden?

Ondernemers die geen Zweeds bedrijf hebben kunnen in Zweden geen betaalterminal krijgen. Dan is de myPOS betaalterminal ideaal. U kunt als Belgische of Nederlandse ondernemer de myPOS betaalterminal in Zweden gebruiken. De terminals werken verder ook direct in Denemarken, Noorwegen, IJsland en de rest van Europa.

Standaard accepteert de betaalterminal transacties in Euro's. U kunt met de betaalterminal de volgende valuta accepteren: GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, ISK, CZK, HUF, PLN, RON, HRK en BGN.

Het uitbetalen van geaccepteerde bedragen kan in EUR, USD, GBP, CHF. U stelt dit allemaal zelf in in uw myPOS account. U kunt meerdere terminals in verschillende valuta's aan 1 myPOS account koppelen.

U kunt onze handleiding downloaden om vreemde valuta met uw myPOS betaalterminal te accepteren.

2.9. Hebben jullie ook raamstickers of plafondhangers?

We leveren een aantal raamstickers standaard bij ieder myPOS betaalautomaat.

Wilt u (grotere) myPOS stickers? Deze krijgt u gratis van ons wanneer u een myPOS gebruiker bent. Stuur ons een bericht naar [email protected].

We hebben voor Nederland en België ook een groot assortiment met plafondhangers, deur- en kassastickers met o.a. de tekst PINNEN, JA GRAAG, RETOURPINNEN, CONTACTLOOS BETALEN en LADE IS LEEG. Ook deze sturen we gratis naar al onze klanten toe. 

Geen klant van ons maar toch graag een promotiepakket bestellen? Klik dan HIER. U hoeft enkel de verzendkosten te betalen. 

3. Betalingen accepteren
3.1. Is het myPOS-account een tussenrekening?
Nee, het myPOS-account is geen tussenrekening. Het myPOS account is een technologisch hoogstandje. Door het myPOS-account kunnen we:
- één apparaat aanbieden in 30 landen. Daardoor kost een myPOS Combo € 249 en geen € 850.
- eenvoudig met vreemde valuta's werken.
- online kassa's en websites koppelen.
- betaalverzoeken en MOTO vanuit betaalterminal, app en account mogelijk maken
3.2. Hoe laat ik zien dat klanten bij mij kunnen pinnen?

U kunt met plafondhangers, deur- en kassastickers aan uw klanten kenbaar maken dat ze bij u kunnen pinnen, contactloos kunnen betalen, retourpinnen of met hun creditcard kunnen afrekenen. We leveren een aantal raamstickers - met alle kaartmerken - standaard bij ieder myPOS betaalautomaat. Wilt u (grotere) myPOS stickers? Wilt u plafondhangers, deur- en kassastickers met o.a. de tekst PINNEN JA GRAAG, RETOURPINNEN, CONTACTLOOS BETALEN en LADE IS LEEG? Deze kunt u bij ons aanvragen en krijgt u gratis van ons. Service van de zaak. Stuur een email met uw bedrijfsnaam en wat u nodig heeft naar [email protected].

Bent u (nog) geen klant van mijnPIN.nl? Geen probleem. U kunt uw promopakket hier bestellen. U betaalt enkel de verzendkosten. 

3.3. Wat is retourpinnen (of refund)?

Retourpinnen (in het Engels is dat refund) is een omgekeerde pintransactie. Via retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant. Uw klant stopt een betaalpas in een betaalautomaat. Vanuit het myPOS-account wordt het bedrag teruggestort op de bankrekening die hoort bij de betaalpas die gebruikt is bij de retourpintransactie.

3.4. Wat is Dynamic Currency Conversion (DCC)?

Buitenlandse klanten moeten in uw winkel vaak omrekenen van euro's naar hun eigen valuta. Bij sommige valuta zoals Amerikaanse dollars of Zwitserse Francs is dat omrekenen eenvoudig. Bij valuta's zoals Zweedse of Deense kronen is dat voor uw klant al iets moeilijker. Bij valuta's waarvan de wisselkoers nogal fluctueert is dat bijna niet te doen. Het is dus betaalgemak voor uw klant zodat hij exact weet wat hij betaalt. Met Dynamic Currency Conversion (DCC) doet de myPOS betaalterminal dat automatisch voor uw klant. Het eindbedrag wordt in de valuta van uw klant getoond. Dat is transparant voor uw klant en daardoor makkelijk. De klant kan altijd kiezen of hij in euro's of zijn eigen valuta gaat betalen. 

Klanten uit niet-euro landen kunnen automatisch gebruik maken van de DCC-dienst. Meer dan de helft van uw klanten kiest voor betalen in zijn eigen valuta. myPOS bepaalt dagelijks de de wisselkoers om het bedrag om te rekenen naar bijvoorbeeld Noorse Kronen, Amerikaanse Dollars, Britse Ponden of Zwitserse Francs.

3.5. Hoe lang duurt het voordat een transactie is verwerkt?
De meeste transacties worden direct op het myPOS account bijgeschreven. myPOS financiert deze transacties dus voor. Bij sommige transacties kan myPOS dat niet doen. Een reden kan bijvoorbeeld de tijdelijke onbereikbaarheid van een systeem in de betaalketen buiten myPOS om zijn. De transactie wordt dan volgens de ‘normale’ procedures verwerkt. Daarom kunnen Maestro-transacties pas een tot twee werkdagen later worden bijgeschreven. Bij creditcard-transacties kan dit tot een week duren. Is na deze periode de transactie nogsteeds niet zichtbaar op het myPOS account of in de myPOS app? Stuur dan een e-mail naar [email protected] met (waar mogelijk) een kopie van de bon, de datum en het tijdstip waarop de transactie heeft plaatsgevonden.
3.6. Waar kan ik de transacties terugvinden?

U kunt online uw transacties bekijken, terminals activeren en afschriften downloaden in uw myPOS account. U kunt inloggen op https://mypos.eu/nl/login

3.7. Bedrag is afgeschreven of gereserveerd op de bankrekening van de klant.
Als een transactie is geannuleerd of onderbroken, kan het geld mogelijk nog een paar dagen gereserveerd staan op de bankrekening van de klant. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien. De reservering wordt na een paar werkdagen verwijderd en het geld zal dan weer op de rekening van de klant te zien zijn. 
3.8. Wat is een chargeback?

Bij de creditcards MasterCard, Visa, American Express en ook bij Maestro en V PAY kan de kaarthouder (uw klant) om een ‘chargeback’ (terugbetaling) vragen. Dit is alleen in specifieke situaties mogelijk. Wat gebeurt er in zo’n geval? Een consument kan een betaling betwisten en het bedrag terugvragen bij zijn eigen bank. myPOS stelt naar aanleiding van deze betwisting een onderzoek in. U ontvangt vervolgens van myPOS een email met een verzoek om bewijsmateriaal te leveren. In deze email vraagt myPOS u om, binnen 14 kalenderdagen, een betalingsbewijs zoals een geprinte bon van de betaalautomaat, factuur of leveringsbewijs aan te leveren. U moet ook een schriftelijke verklaring meesturen dat u het product of dienst heeft geleverd. Kunt u de gevraagde documentatie niet binnen 14 kalenderdagen opleveren, dan is myPOS niet in staat het onderzoek binnen de internationale gestelde tijdslijnen uit te voeren. In dat geval incasseren wij bij u het transactiebedrag op uw myPOS-account.

4. Kosten
4.1. Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Onze verzendkosten voor Nederland en België bedragen € 5,74 exclusief BTW. Bij een bestelling van € 250 exclusief BTW of meer worden géén verzendkosten in rekening gebracht. Verzendkosten naar de rest van Europa bedragen € 24,95 per bestelling. We versturen geen zendingen naar niet-Europese landen.

4.2. Hoeveel kost het gebruik van myPOS?

Dat verschilt per ondernemer. Standaard maakt u de volgende kosten voor het gebruik:

  1. De aanschafprijs van een nieuwe terminal, vanaf € 99,- excl. btw.
  2. Een vast of variabel transactietarief.
  3. Overboekingskosten van € 3,- voor transacties tot € 25.000,-.
4.3. Wat is bij myPOS het transactietarief?

Bij myPOS kunt u een keuze maken uit twee tariefstructuren in Nederland. Bent u als ondernemer in een ander Europees land gevestigd? De tariefstructuren voor de overige Europese land hebben we op een aparte pagina staan.

NEDERLAND

  1. Variabel tarief van 1,8% voor alle Europese pinpassen en creditcards.
  2. Vast bedrag voor Nederlandse Maestro en VPay (Pin) transacties van € 0,25. Voor alle overige EU-pinpassen en EU-creditcards een variabel tarief van 2,5%. Bij meer dan 150 pintransacties zakt het Maestro-tarief naar € 0,17 en bij meer dan 500 transacties zelfs naar € 0,13.

Niet-Europese pinpassen en creditcards kosten 2,85% per transactie. Kaarten uitgegeven door JCB en (China) Union Pay komen uit op 2,9% per transactie. Kaarten uitgegeven door American Express 3,0% per transactie.

Het schakelen tussen de tariefstructuren staat vrij. De doorlooptijd bij een wijzigingsverzoek is gemiddeld één werkdag. U kunt het tarief aanpassen door een e-mail te sturen naar [email protected] (klik op de maillink zodat een formulier wordt gemaakt).

BELGIË

Bancontact (Belgische pinpassen) accepteert u altijd tegen een scherp vast tarief van 25 cent per transactie. Transacties van minder dan € 10 kosten slechts 8 cent per transactie om ook pinnen bij kleine bedragen aan te moedigen.

Alle andere Europese pinpassen en creditcards kosten 1,75% per transactie. Niet-Europese pinpassen en creditcards 2,85% per transactie. Kaarten uitgegeven door JCB en (China) Union pay 2,9% per transactie. Kaarten uitgegeven door American Express 3,0% per transactie.

4.4. Hoe kan ik een nieuwe tariefstructuur gebruiken?

U besluit zelf welke transactietariefstructuur u wilt gebruiken. U kunt tussen de tariefstructuren wisselen. Dit kan bijvoorbeeld als u in een bepaalde periode lagere bedragen hebt of meer toeristen in de zomer.

Let er wel op dat de tariefstructuur bij het resetten of de-activeren van een terminal teruggezet naar de standaardtariefstructuur die bij de eerste activatie was ingesteld. Controleer dus altijd uw tariefstructuur als u bijvoorbeeld een terminal op nieuwe verkooplocatie instelt of als u van valuta wisselt.

U kunt het tarief aanpassen door een e-mail te sturen naar [email protected] (klik op de link om een mail te genereren). De doorlooptijd bij een wijzigingsverzoek is gemiddeld één werkdag.

4.5. Zit er aan de simkaart een abonnement of zijn er andere kosten?

Alle myPOS betaalautomaten zijn standaard voortaan voorzien van een gratis data simkaart met Europese dekking. Hiermee kunt u uw betaalautomaat in heel Europa gebruiken zonder extra kosten. U bent dus niet afhankelijk van een WIFI-netwerk, telefoon of een prepaid simkaartje wat u zelf moet opwaarderen. Er zijn geen maandelijkse of jaarlijkse kosten aan de kaart verbonden.

4.6. Betaal ik roamingkosten buiten Nederland met de myPOS data simkaart of POSsim?

Roaming in de gehele EU is gratis voor de myPOS betaalterminals voorzien van een myPOS data simkaart of POSsim. Bijna alle andere aanbieders brengen een toeslag in rekening voor gebruik buiten Nederland.

4.7. Betaal ik bij myPOS aansluitkosten, activeringskosten of installatiekosten?

Nee, U betaalt geen aansluitkosten of aansluitfee, geen activeringskosten, geen updatekosten, geen servicekosten en ook geen installatiekosten. Deze kosten zijn gebruikelijk in de betaalterminalbranche.

Bij myPOS doen we hier niet aan mee, wij slaan het kostenmodel helemaal plat. Alle aanbieders van betaalterminals vragen overigens voor deze zogenaamde additionele diensten bedragen tussen de € 65 en € 150.

4.8. Betaal ik bij myPOS voor de updates?

Nee, U betaalt bij myPOS geen updatekosten. Deze update-kosten zijn gebruikelijk in de betaalterminalbranche. U ontvangt kosteloos updates via internet. Met de myPOS data simkaart of POSsim zijn de datakosten ook gratis.

4.9. Wat kost overboeken van bedragen het myPOS-account naar een bankrekening?

Voor een overboeking van het myPOS account naar een willekeurige bankrekening wordt € 3 in rekening gebracht. Dit is een vast tarief, de overboeking kan maximaal € 25.000 groot zijn.

De belangrijkste reden waarom er overboekingskosten in rekening worden gebracht is omdat de geaccepteerde omzet voor minimaal één tot veertien werkdagen wordt voorgeschoten. Een Maestro-transactie is minimaal 1 werkdag onderweg en bij creditcards kan het geld zeven werkdagen onderweg zijn.

Op het myPOS-account worden de geaccepteerde bedragen namelijk DIRECT bijgeschreven. Veel myPOS gebruikers maken een keer per week of een keer per maand het saldo over naar een bankrekening.

4.10. Hoe wordt de wisselkoers bij vreemde valuta-transacties bepaald?

De wisselkoers van myPOS wordt elke werkdag, tweemaal per dag, zowel in de ochtend, als in de avond, vastgesteld en gepubliceerd op de website van myPOS (https://www.mypos.eu/nl/currency-exchange-rates). De bron die hiervoor wordt gebruikt is om de actuele wisselkoers te bepalen, is Bloomberg. (BRON: https://www.bloomberg.com/markets/currencies)

 

4.11. Waarom wijkt de wisselkoers van myPOS af van de wisselkoers van mijn bank?

Sommige valuta’s kennen nogal veel schommelingen. myPOS fixeert 2x per dag de koers. Daarnaast rekent myPOS rekent een kleine toeslag (markup genaamd) op deze gepubliceerde koersen om schommelingen in de koers gedurende de dag op te kunnen vangen. Daardoor kan myPOS een betrouwbaar en concurrerend tarief aanbieden voor vreemde valuta-transacties.

4.12. Waar wordt de wisselkoers toegepast?

De wisselkoers wordt toegepast wanneer u vanuit uw myPOS account geldt overboekt naar een andere rekening, en de zendende en ontvangende rekening niet dezelfde valuta hanteren. Dit geldt zowel binnen myPOS, als naar iedere andere bankrekening ter wereld.

Daarnaast zal er een wisselkoers toegepast worden wanneer u uw myPOS Business Card gebruikt in een andere valuta. Zowel bij Online betalingen, als betalingen in een winkel of contante geldopnamen.

5. myPOS Betaalautomaat
5.1. Hoe update ik mijn myPOS betaalterminal?

Dat is heel eenvoudig. De updates worden via de simkaart of Wifi binnengehaald. De updates zijn overigens gratis en alle betaalterminals, ongeacht hoe oud deze zijn, kunnen deze updates binnenhalen.

Ga naar de instellingen en selecteer de optie OP UPDATES CONTROLEREN. Uw betaalterminal controleert vervolgens of er updates klaar staan. Met de enter toets (groen bolletje) haalt u deze vervolgens binnen. De betaalautomaat installeert deze vervolgens. De terminal dient opnieuw opgestart te worden en is vervolgens klaar voor gebruik.

5.2. Welke mobiele betaalterminal moet ik hebben?

Het assortiment bestaat uit vijf modellen. De myPOS Combo en de overige modellen kunt u vergelijken in ons betaalautomaten overzicht. zijn er nog vers. We hebben modellen met een bonprinter en zonder bonprinter. Alle betaalautomaten worden standaard uitgerust met een myPOS Data Sim waarmee u in heel Europa onbeperkt transacties kunt verwerken. Naast deze simkaart kunnen de meeste terminals ook verbinding maken met een WiFi signaal. Standaard ondersteunen we contactloos betalen (NFC) en retourpinnen (refund). Daarnaast leveren we ook accessoires zoals laders, autohouders en papierrollen.

5.3. Welke kaarten kan ik accepteren met myPOS?

In Nederland accepteert de betaalautomaat zowel pinpassen van Maestro, V PAY, Bancontact en VISA Elektron en creditcards van Mastercard, VISA, American Express, (China) UnionPay en JCB. 

In België accepteert de betaalautomaat zowel pinpassen van Bancontact, Maestro, V PAY en VISA Elektron en creditcards van Mastercard, VISA, American Express, (China) UnionPay en JCB.

5.4. Kan ik een myPOS betaalautomaat ook in andere landen gebruiken?

U kunt uw myPOS betaalterminal standaard in alle EU-landen gebruiken. Daarnaast kunt u de betaalterminal ook in Noorwegen, IJsland en Zwitserland gebruiken. 

Bij het activeren van de terminal kunt u zelf besluiten om standaard met die bewuste terminal in een andere valuta te accepteren. Fijn voor u en uw klanten in dat land.

De valuta's die we ondersteunen zijn: Britse ponden (GBP), Amerikaanse dollars (USD), Zwitserse Frank (CHF), Deense kroon (DKK), Noorse kroon (NOK), Zweedse kroon (SEK), IJslandse Kroon (ISK), Poolse zloty (PLN), Tjechische kroon (CZK), Hongaarse forint (HUF), Roemeense leu (RON), Bulgaarse lev (BGN) en Kroatische Kuna (HRK).

5.5. Hoe voer ik letters en symbolen in bij de APN of het WiFi-wachtwoord?

Wanneer u een WiFi wachtwoord of APN instellingen wilt invoeren kan het voorkomen dat hier naast cijfers ook letters en symbolen in voorkomen.

D200 BT/Wifi: Toets het cijfer net zo vaak in voor de juiste letter.
myPOS Mini: Toets het cijfer in en vervolgens op de F2 toets.
myPOS Mini Ice: Uitgerust met een touchscreen toetsenbord. 
D210 WiFi/Bluetooth/GPRS: Toets het cijfer meerdere malen in.
myPOS Combo: Toets het cijfer in en vervolgens de Alpha toets.
S920: Toets het cijfer in en vervolgens de Alpha toets.

5.6. Kunnen klanten ook contactloos betalen?
Alle myPOS mobiele betaalterminals hebben een ingebouwde NFC lezer zodat u contactloze betalingen kunt accepteren. Uw klant houdt de pinpas, creditcard of een mobiele telefoon kort boven de betaalautomaat om te betalen. De NFC chip in die pas of telefoon maakt contact met de myPOS mobiele betaalautomaat waardoor uw klant de pas niet meer in de automaat hoeft te steken.
5.7. Welke pinrolletjes moeten in de myPOS Combo betaalterminal?

In de myPOS Combo betaalterminal kunnen standaard thermische pinrolletjes met de volgende afmetingen gebruikt worden: 58x35x12mm. Het zijn dezelfde pinrolletjes als die bijvoorbeeld ook in de Verifone VX680 van CCV worden gebruikt. De lengte van een pinrol is 14 meter. Er is een markering aangebracht als het papier bijna op is. U kunt ze ook bij mijnPIN bestellen.

5.8. Hoe wissel ik het pinrolletje in de myPOS Combo betaalterminal?

Houd het papierklepje aan beide zijkanten goed vast en trek het voorzichtig naar boven open. Pak een pinrolletje, haal de tape ervan af en rol drie cm van het papier af. Leg nu het pinrolletje in het bakje. Zorg ervoor dat de drie cm papier uit het bakje steekt en doe het klepje voorzichtig dicht. U hoeft geen papier door mechanismes, rolletjes e.d. te geleiden.

5.9. Kan ik transacties met een handtekening accepteren?
Transacties waarbij de kaarthouder een handtekening zou moeten plaatsen ter verificatie, kunnen niet geaccepteerd worden op een myPOS betaalterminal. Een klant moet altijd met een pincode of contactloos betalen.
5.10. Hoe kies ik de Nederlandse taal op de myPOS betaalterminal?
myPOS Mini: Via de toets F2 (Instellingen) komt u in het intstellingenmenu van de D200 betaalterminal terecht. Kies optie 1 (wijzig taal). Druk toets F2 nogmaals in om het scherm met talen te tonen. Selecteer optie 4 (Dutch).
D210 GPRS of Wifi: Via de toets F2 (Instellingen) komt u in het intstellingenmenu van de D210 betaalterminal terecht. Kies optie 1 (wijzig taal). Druk toets F2 nogmaals in om het scherm met talen te tonen. Selecteer optie 4 (Dutch).
myPOS Combo:
Via de menu toets (rechtsboven in van u toetsenbord) komt u in het instellingenmenu van de D210C terecht. Kies optie 1. (wijzig taal). Druk op de toets met het pijltje naar onder (middelste toets van de drie toetsen bovenin.). Selecteer optie 4 (Dutch)
5.11. Kan ik ook American Express (AMEX) creditcards accepteren?

Jazeker. Naast American Express kunt u ook bijna alle mogelijke pinpassen en creditcards accepteren met uw betaalterminal, online en via betaalverzoeken.

5.12. Hoe installeer ik een SIM in de myPOS Mini, myPOS Mini Ice en de Combo betaalterminals?

Onze nieuwe terminals zijn standaard uitgerust met een myPOS Data Sim. 

Voor het installeren van een andere simkaart in myPOS Combo en Mini betaalautomaten hebben we een installatiehandleiding met foto's gemaakt.

5.13. Hoe maak ik een wifi hotspot aan op mijn smartphone?

U kunt een Wi-Fi hotspot aanmaken op uw smartphone. Dit wordt ook wel tethering of persoonlijk netwerk genoemd. Zorg dat uw telefoon de laatste firmware/OS heeft geladen. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw telefoonfabrikant of telecomprovider.

5.14. Hoe kan ik de betaalterminal verbinden met een WiFi-netwerk?

De betaalterminals kunnen aan een bestaand WiFi-netwerk gekoppeld worden. Wel dient dit WiFi-netwerk aan de volgende voorwaarden te voldoen:
1) Het netwerk mag niet verborgen zijn (ook wel "Hidden SSID" genoemd). Ook het WiFi-netwerk even "zichtbaar" maken, de betaalterminal koppelen en dan weer onzichtbaar maken, werkt niet. De terminal zal namelijk na een herstart van de terminal niet meer koppelen met het WiFi-netwerk.
2) Het netwerk moet volgens de standaard 2.4GHz werken. Wi-Fi netwerken die op 5GHz werken worden niet gedetecteerd.
3) Het Wi-Fi netwerk moet de veiligheidsprotocollen WPA/WPA2 gebruiken. Het onveilige WEP-protcol wordt niet ondersteund.

5.15. Hoe kan ik het logo op de pinbon vervangen bij de myPOS Combo betaalterminal?

In de myPOS.eu omgeving kun je onder het tabblad APPARATEN de betaalterminal(s) bekijken.

Klik op de Instellingen. De instellingen van de betaalterminal worden getoond. U kunt nu via de opties custom logo uploaden een logo uploaden. Een logo moet de afmetingen 384x255 pixels hebben. Formaat kan een JPG of PNG zijn. Bij custom footer kunt u twee tekstregels toevoegen aan de pinbon. U kunt ook een handleiding downloaden.

5.16. Waar kan ik mijn transacties bekijken in myPOS?

In de myPOS beheeromgeving kunt u onder andere uw transacties bekijken, een mobiele betaalautomaat aanzetten, uw business card beheren, het logo op de bonnetjes aanpassen of bedragen overboeken naar een andere IBAN bankrekening.

5.17. Hoe activeer ik DCC op mijn betaalterminal?

Met Dynamic Currency Conversion (DCC) kunnen uw buitenlandse klanten in hun eigen valuta betalen, terwijl u gewoon in euro’s wordt betaald. Uw klanten zien dus meteen hoeveel zij uitgeven en dus niet pas als het bedrag is afgeschreven. Door deze zekerheid zullen ze eerder geneigd zijn bij u te besteden. Daarnaast kunnen zakelijke klanten direct declareren met de transactiebon. De DCC-functionaliteit is gratis en staat automatisch aan.

Zo krijgt een Japanse klant automatisch het bedrag in yens en een Amerikaan in dollars te zien. Deze wisselkoers is gegarandeerd. U krijgt het bedrag in euro's betaald.

5.18. Hoe werken fooien op de betaalterminals?
Door de fooi-mogelijkheid kan zowel met een pinpas en creditcard een aparte fooi via de betaalautomaat worden ontvangen. De betaalautomaten kunnen ook met meerdere medewerkers overweg. Iedere medewerker krijgt zijn eigen pincode. Uit de rapportages en de dagoverzichten kunt u de fooien altijd toerekenen aan de juiste medewerkers.

U start de transactie. Kies 'Betaling' en voer het bedrag in. Bevestig met (O).
Uw klant toetst het fooibedrag in, gevolgd door (O).
Uw klant ziet het bedrag, de fooi en het totaalbedrag in het scherm van de betaalautomaat staan.
Uw klant drukt vervolgens op (O), de betaalautomaat vraagt om een een pas.
De klant stopt zijn pas in de betaalautomaat en toetst de pincode in en bevestigt met <OK>. De transactie is nu afgerond.
5.19. Kan ik de myPOS betaalterminal aan mijn kassa koppelen?

Nee, het is niet mogelijk om de myPOS mobiele betaalterminals aan uw kassa te koppelen.

De betaalterminals zijn geschikt voor ondernemers die hun klanten op meerdere plekken willen laten betalen. De betaalterminals werken geheel zelfstandig.

5.20. Wat is het verschil met de pin-readers van SumUp, iZettle en de Rabo SmartPin?

De producten van SumUp, iZettle, Rabo SmartPin, Payleven en Adyen Shuttle zijn geen volwaardige betaalautomaten maar domme kastjes om de pincode die bij een pinpas of creditcard hoort in te kunnen tikken. Vergelijkbaar met de readers die u van uw bank hebt gekregen om online te kunnen bankieren. De betaalterminalapplicatie moet op een smartphone, tablet of computer worden geïnstalleerd. 

Een myPOS betaalautomaat is een zelfstandig werkend pinapparaat: u kunt een bedrag intikken, de klant kan zijn pincode intoetsen en de transactie wordt afgehandeld. Het updaten gaat automatisch. Centraal staat de eenvoud in het dagelijks gebruik.

5.21. Wat is het verschil met een CCV Verifone VX680 mobiele pinautomaat van de Rabobank of ING?

De Verifone VX680 is een mobiele pinautomaat van CCV, leverbaar o.a. via de Rabobank en de ING. De terminal zelf kost € 649,-. Deze terminal kunt u niet direct gebruiken, daar worden installatie- of activeringskosten voor gerekend. CCV vraag hier € 82,-, voor. U moet ook een servicecontract afsluiten. Dit bedrag moet u jaarlijks voldoen (bij CCV € 185,- per jaar). De myPOS betaalterminal is daarentegen een geweldige aanbieding. Voor € 249 schaft u de myPOS Combo pinautomaat aan. Hebt u geen bonprinter nodig? Er komen geen verdere kosten zoals installatiekosten bij. U zit ook niet vast aan een jaarlijks servicecontract. 

5.22. Wat is het verschil met een Worldline Yoximo GPRS NFC mobiele pinautomaat?

De Yoximo GPRS NFC mobiele pinautomaat is een groot langwerpige betaalterminal die er wat gedateerd uitziet. De terminal wordt door WorldLine geleverd en kunt u onder andere bij de Rabobank aanschaffen. De betaalterminal los kost € 699,- en ook deze terminal kunt u niet direct gebruiken. WordLine rekent € 65,- installatiekosten. Daarbij komt een servicecontract van maar liefst € 255,- per jaar! Dit bedrag komt dus jaar in jaar uit terug. Voor de prijs van een servicecontract koopt u bij mijnPIN jaarlijks een nieuwe myPOS pinautomaat. Wees verstandig en kies dus voor myPOS mobiele betaalautomaat!

5.23. Gereserveerde betalingen bij een klant

Als een transactie is geannuleerd of onderbroken, kan het geld nog een paar dagen gereserveerd staan op de bankrekening van de klant. Een klant kan denken dat hij twee keer heeft betaald. Bij sommige banken is het niet altijd duidelijk of het een reservering of een afschrijving is. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop zodat er genoeg geld aanwezig is om een betaling te voltooien. Bij een geannuleerde of mislukte transactie wordt deze reservering wordt na een paar dagen verwijderd en zal het geld weer op de rekening te zien zijn.

6. Activering myPOS
6.1. Waarom wil myPOS een identiteitsbewijs?

Een betalingsinstelling is wettelijk verplicht zijn klanten te identificeren en de bedrijfsgegevens te verifiëren. Deze informatie moet myPOS bijhouden om voortdurend aan de eisen van o.a. de Nederlandse en Europese autoriteiten te kunnen voldoen. Meer informatie in de verificatiesectie.

6.2. Wat een gedoe met documenten!

Wij leveren ook liever een betaalautomaat net zoals een navigatiesysteem. Aanzetten en aan de slag. De wet en toezichthouders zien dat toch anders bij financiële producten en diensten. Als myPOS zich niet aan de wet houdt dan wordt deze beschuldigt van witwassen, krijgt ze hoge boetes of wordt de licentie ingetrokken. Overigens moeten ALLE financiële dienstverleners in Europa zich aan dezelfde wetten en regels houden. Bent u van mening dat het aanleveren van de gevraagde documenten gedoe is, niet nodig is of helemaal anders moet: bestel dan geen myPOS betaalterminal. We riskeren zelf boetes als we ons niet aan de wet houden, het ken-uw-klant-proces is een duur proces (met de nodige specialisten en toegang tot speciale controlesystemen).

6.3. Wat gebeurt er met al mijn persoonlijke gegevens?

myPOS verzamelt alleen gegevens die volgens de wet en toezichthouders nodig zijn om pin- en creditcardtransacties te kunnen verwerken, een account aan te maken en een creditcard uit te geven. In geen geval zullen uw gegevens ongevraagd doorgespeeld worden aan derden.

6.4. Hoe lang duurt het voordat mijn account is geverifieerd?

We proberen de verificatie van uw bedrijfsgegevens binnen vijf werkdagen af te ronden. Bij complexere organisaties kan het wat langer duren. Als u alles correct en volledig aanlevert dan zijn we altijd binnen tien werkdagen klaar. U ontvangt van ons een e-mail als een document is afgekeurd. Zolang de aangeleverde documenten niet voldoen aan onze eisen kan een account niet succesvol geverifieerd worden. Als onze dossiers niet compleet zijn dan krijgen wij hele hoge boetes van toezichthouders. Daarom dienen identiteitsbewijzen goed leesbaar te zijn en mag de informatie op die identiteitsbewijzen niet gemaskeerd/doorgehaald zijn. Voor de adresverificatie (d.w.z. bewijs van uw privé-adres) kunt u een kopie van uw bankafschrift, energiemaatschappij of gemeente aanleveren. Op deze documenten kunt u overigens alle gevoelige informatie doorhalen zoals bedragen of saldi. Zolang maar uw bedrijfsnaam en uw adres op dat document staat. Als het account succesvol is geverifieerd krijgt u automatisch een bevestiging per email.

6.5. Moet ik mijn huidige bankrekening ergens invullen?

U hoeft uw bestaande (zakelijke) bankrekening(en) niet in te vullen. Bij het myPOS pakket zit een account. Hierdoor kunnen geaccepteerde bedragen direct worden uitbetaald. Vanuit uw myPOS account kunt u geld overboeken naar iedere andere bankrekening over de hele wereld. Door het myPOS account hoeft u zelf GEEN zakelijke bankrekening te hebben om een betaalautomaat te gebruiken. Ondernemers die een prive-rekening voor hun bedrijf gebruiken kunnen met een myPOS pinapparaat toch aan de slag.

6.6. Hoe gaat het activeren van een nieuwe terminal?

Uit veiligheidsoverwegingen worden de mobiele betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voor u uw myPos pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren voor gebruik. Dit doen we nadat u het myPOS pakket hebt ontvangen. U kunt meer informatie bij het activeringsproces vinden. Een handleiding hoe uw terminal en uw creditcard kunt activeren kunt u hier downloaden. Het activatieproces start u op de volgende URL: https://mijnpin.nl/activeer

6.7. Hoe voeg ik een tweede betaalterminal toe aan mijn account?

U kunt een onbeperkt aantal betaalterminals aan uw myPOS account toevoegen. Dit kunt u zelf in uw eigen omgeving in myPOS doen. De handleiding om een terminal toe te kunnen kunt u ook downloaden.

6.8. Wijzigingen in uw bedrijf

Gelieve wijzigingen zoals uitschrijvingen uit de Kamer van Koophandel of KBO, omzettingen van bedrijven en uittreding van vennoten aan myPOS doorgeven. Deze wijzigingen kunnen consequenties hebben voor uw myPOS account.

7. myPOS Business Card
7.1. Pincode wijzigen van de myPOS Business Card

De pincode kunt u wijzigen in onze myPOS store in Amsterdam.

7.2. Wat is het voordeel van de myPOS Business Card?

De myPOS Business Card is een gratis credit card met een MasterCard of Visa logo die u direct toegang geeft tot het saldo van uw myPOS account. Het gebruik van deze kaart is niet verplicht. Activeren van de kaart is dan ook optioneel. Overal waar u het logo van MasterCard of Visa ziet kunt u betalen en geld opnemen. U heeft de kaart niet nodig om het saldo van uw account over te boeken naar een andere rekening. 

Met de myPOS app kunt u gemakkelijk de opnamelimieten instellen en wijzigen. Daarnaast ontvangt u notificaties bij het gebruik van de kaart zodat u altijd uw uitgaven bij kunt houden. Handig voor het boeken van een vlucht of hotel, of voor het doen van uw aankopen in het buitenland.

7.3. Hoe activeer ik de myPOS Business Card?

Met de activatiehandleiding kunt u uw (nieuwe) myPOS Business Card activeren. Het activeren van de myPOS Business Card is optioneel en geen verplichting.

7.4. Pincode vergeten of kwijt

Bent u uw pincode van uw myPOS Business Card kwijt/vergeten? Het opvragen gaat als volgt. 

Stuur een SMS vanaf het mobiele nummer wat aan het myPOS-account gekoppeld is. U ontvangt van ons een SMS met de pincode.

INHOUD SMS BERICHT: [mypos][spatie][laatste 6 cijfers van de creditcard]
* Stuur die naar +31 611753682
Voorbeeld van een SMS bericht: mypos 224456

7.5. Kaart geblokkeerd

Wanneer u een myPOS Business Card ontvangt is deze om veiligheidsredenen geblokkeerd. U kunt deze activeren via uw account. 

Helaas komt het wel eens voor dat uw kaart geblokkeerd wordt. Bijvoorbeeld bij het driemaal invoeren van een verkeerde pincode. De kaart kan dan niet meer geactiveerd worden. Om een nieuwe kaart aan te vragen kunt u een e-mail sturen naar [email protected] (klik op de mail om een mail te genereren). Wij sturen u dan, zo spoedig mogelijk, kosteloos een nieuwe kaart toe.

U kunt ook in de myPOS Store in Amsterdam een nieuwe kaart ophalen. Het adres is Cruquiuskade 255.

7.6. Negatieve BKR registratie

myPOS toetst geen aanvragen voor een creditcard of account bij het BKR. Wij verstrekken namelijk geen lening of krediet. U kunt uw kaart alleen gebruiken wanneer u saldo op uw account heeft.

Een eventuele negatieve BKR registratie is dan ook geen bezwaar om onze producten aan te vragen en te gebruiken. Uw myPOS Business Card wordt ook niet bij het BKR geregistreerd.

De enige reden waarom myPOS documenten van u vraagt is om een deugdelijke identificatie te kunnen doen van onze klanten zoals voorgeschreven door toezichthouders.

7.7. myPOS Business Card verlopen

Iedere kaart heeft een geldigheidsdatum. Als uw myPOS Business Card is verlopen, kunt u kosteloos een nieuwe kaart aanvragen. Dit doet u door een e-mail te sturen naar [email protected] (klik op maillink zodat een formulier wordt gegeneerd). Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk een nieuwe kaart op.

U kunt ook een nieuwe of extra kaart ophalen in de myPOS Store in Amsterdam. Het adres is Cruquiuskade 255.

7.8. Kan ik een extra myPOS Business Card ontvangen?

Het is mogelijk een extra myPOS Business Card aan te vragen. U kunt maximaal 10 kaarten kosteloos koppelen aan uw account. Voor het aanvragen van een extra myPOS Business Card kunt u een e-mail sturen naar [email protected]. Wij sturen u dan zo spoedig mogelijk kosteloos een nieuwe kaart toe.

U kunt ook extra kaarten ophalen in het myPOS Experience Center in Amsterdam. Het adres is Cruquiuskade 255.

7.9. Verlies/Diefstal van myPOS Business Card

Bent u uw myPOS Business Card verloren of is deze gestolen? Zorg dan dat u de kaart zo spoedig mogelijk blokkeert. U kunt de kaart blokkeren door in te loggen op uw myPOS account of applicatie. Vervolgens gaat u naar Kaarten, klikt u op instellingen en kiest u bij status voor de optie 'Blok'. De kaart is nu geblokkeerd. 

U kunt een nieuwe kaart aanvragen door een e-mail te sturen naar [email protected]. Wij sturen u kosteloos een nieuwe kaart toe.

U kunt ook een Business Card ophalen in de myPOS Store in Amsterdam. Het adres is Cruquiuskade 255.

7.10. Problemen met betalen

U kunt met de myPOS Business Card overal betalen waar het MasterCard of Visa logo staat. Bij ondernemers die alleen Maestro accepteren kunt u niet met uw myPOS Business Card betalen.

7.11. Gebruik myPOS Business Card buiten Europa instellen

Uw myPOS Business Card van Visa of MasterCard staat standaard ingesteld voor gebruik in Europa. Dit doen we om fraude en misbruik te voorkomen. Gaat u dus op zakenreis of vakantie naar Australië, Thailand of de Verenigde Staten van Amerika? Stel dan uw creditcard in voor het land of werelddeel waar u naartoe gaat. Stuur een email naar [email protected] voor een aanvraagformulier waarin u aangeeft per creditcard in welk land/werelddeel en in welke periode u de pas wilt gebruiken. Na deze periode zetten wij het gebruik van de creditcard in dat land/werelddeel automatisch uit.

8. SIMkaarten
8.1. Wat is het verschil tussen de myPOS Data Card en de POSsim simkaarten?

De myPOS Data Card wordt door myPOS beheerd, de POSsim wordt door mijnPIN beheerd.

De myPOS Data Card is een multi-provider simkaart. Deze kan dus verbinding maken met KPN, T-Mobile of met Vodafone. De POSsim-simkaart alleen met KPN.

Beide kaarten werken in heel Europa. Voor u als klant maakt het eigenlijk niet zoveel uit welke simkaart u heeft.

8.2. In welke landen werkt de myPOS data card en de POSsim?

De POSsim is onbeperkt te gebruiken in de volgende landen:
België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gaudeloupe, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Réunion, Slowakije, Spanje, Tjechië, Zweden, Zwitserland.

8.3. Wat zijn de voordelen van de POSsim simkaart?

De mijnPIN POSsim simkaart is uniek: éénmalige aanschaf, altijd en overal online. Aan de POSsim zit geen abonnement vast en hoeft ook nooit op te waarderen. Hij werkt in geheel Europa. De POSsim heeft de beste netwerkdekking in Nederland door het KPN-netwerk. Er worden geen activatiekosten in rekening gebracht. Beheer van de simkaart is op afstand: monitoring, resetten enz.

8.4. Mijn POSsim is Gestolen/Verloren/Defect

Wanneer uw simkaart verloren, gestolen of defect is kunt u een nieuwe simkaart aanvragen. Een vervangende simkaart kost € 10,- (excl. BTW). Deze kunt u enkel telefonisch of per e-mail ([email protected]) aanvragen. 

8.5. Hoe plaats ik een simkaart in de myPOS S920 betaalterminal?
Verwijder de (geactiveerde) simkaart uit de verpakking. Verwijder vervolgens de achterklep van de betaalterminal. Neem de 'Sim 1' houder aan de linker zijde.  Schuif de houder een klein stukje naar beneden, en haal de houder naar u toe. Plaats de simkaart door hem in de houder te schuiven. Druk de houder terug en schuif de houder een klein stukje naar boven. Een korte instructievideo staat op ons Youtube videokanaal.

Contactgegevens

mijnPIN
Adres Tivolistraat 50
Postcode 5017 HR
Plaats TILBURG
Land Nederland
Telefoon +31 13-7820990
E-mail [email protected]
KVK/KBO nummer 62327607
BTW-nummer NL854769730B01
Bank NL67INGB0006774070