Home » Activeren

Activeren

Activeren van myPOS

Uit veiligheidsoverwegingen worden de mobiele betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voordat u uw myPOS pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren. Dit kunt u doen, nadat u het myPOS pakket van mijnPIN hebt ontvangen.

De activatie bestaat uit twee stappen. De eerste stap doet u zelf. Eerst zet u uw terminal aan en maakt u met verbinding met internet via Wifi, BlueTooth of GPRS verbinding. Hierna start u de myPOS online activeringsmodule op.

De Nederlandse handleiding om uw account te activeren, kunt u downloaden op mijnpin.nl/handleiding
myPOS Online activeringsmodule: mijnpin.nl/start

De activatie van uw myPOS betaalautomaat, het myPOS account en uw myPOS Mastercard creditcard duurt hoogstens 10 minuten. U kunt vervolgens betalingen accepteren tot een maximum van € 1000. Uw account heeft nu de BASIC status. Dit is het bedrag wat door de financiële toezichthouders in Europa bij een 'anonieme' activatie wordt toegestaan.

Voor een volledige activatie dient een Ken-Uw-Klant (Know-You-Customer)-proces te doorlopen. Voor een eenmanszaak en een BV (met één eigenaar) hebben we de onderstaande documenten nodig. 

  1. Een KVK uittreksel.
  2. Een identiteitsbewijs. Dit kan een kopie van paspoort, ID-kaart of rijbewijs zijn. Van een ID en rijbewijs hebben we een kopie van de voor- en achterkant nodig. Gelieve op de documenten niets door te halen. Een bepaald aantal organisaties zoals een financiële instelling en een werkgever kan om een volledige kopie vragen. Meer info hierover vindt u op de website van de rijksoverheid.
  3. Een kopie van uw bankafschrift waarop uw bedrijfsnaam en uw vestigingsadres (geen postbus) vermeld staan, niet ouder dan drie maanden. U mag saldi en bedragen doorhalen. Heeft u geen bankafschrift of staat uw vestigingsadres niet op het afschrift vermeld dan kunt u een document van uw telefoonprovider, energiemaatschappij of belastingdienst waarop uw bedrijfsnaam en uw vestigingsadres staan vermeld, versturen. Let op: het document mag wederom niet ouder dan drie maanden zijn.

Welke documenten nodig zijn voor de andere rechtsvormen hebben we in een apart overzicht gezet.

De documenten kunt u veilig en versleuteld in de online omgeving van uw myPOS account uploaden en ter verificatie insturen.
Een verificatiehandleiding kunt u downloaden.

Na verificatie van de documenten wordt uw myPOS betaalautomaat, myPOS account en creditcard volledig opengezet. Uw account verkrijgt dan de STANDARD status.

Let op!

  1. Bij de hoofdgebruiker van het account bij voorkeur de gegevens van een beschikkingsbevoegde persoon gebruiken (bijvoorbeeld de eigenaar, vennoot of directeur van de organisatie). U kunt meerdere gebruikers later zelf toevoegen met verschillende rechten. Het is niet verstandig om de boekhouder, administratiemedewerker, familielid of andere medewerker als hoofdgebruiker aan te maken. Indien u toch een medewerker het account wilt laten beheren (aanwijzen als hoofdgebruiker), dan is er een machtiging vereist. Deze machtiging stellen wij graag voor u op. 
  2. Gelieve na de activatie van de myPOS betaalterminal een testtransactie uit te voeren en uw gewenste tariefstructuur te checken. Indien deze (nog) niet goed is ingesteld dan verzoeken wij u een bericht te versturen naar support@mijnpin.nl met de gewenste tariefstructuur. U kunt de betaalterminal pas gebruiken nadat u van ons een bericht heeft ontvangen dat de tariefstructuur is ingesteld (of aangepast). Gebruikt u de betaalterminal toch met de niet-gewenste tariefstructuur dan compenseert myPOS de (hogere) transactiekosten niet.

Hulp bij het activeren

U kunt deze tweede stap ook door een backoffice medewerker laten doen. U dient dan de bovengenoemde documenten per mail te versturen naar activeer@mijnpin.nl. Wij verzoeken u de documenten in te pakken en in een e-mail versleuteld te versturen. Het wachtwoord om het pakket uit te pakken kunt u per SMS versturen naar 06-49793013. 


Heeft u problemen met het inpakken en versleuteld versturen van de vereiste documenten per e-mail dan kunt u deze documenten ook per post versturen:

mijnPIN
Postbus 399
5000 AJ TILBURG 

Alle documenten worden na verwerking vernietigd.

Beste mobiele contactloze betaalterminal

Geen contracten, geen abonnementen, betaal alleen bij gebruik

Directe uitbetaling

Alle betaalkaarten: Maestro, Bancontact, VPAY, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay

Design by Crivex | © 2017 Heights Payments Terminals B.V. – Geautoriseerde importeur en distributeur van de myPOS producten van myPOS Europe Ltd.

Het myPOS pakket en het online betaalplatform worden gepromoot en beheerd door myPOS Europe Ltd. in Londen, Groot-Brittannië. De financiële diensten en accounts voor EEA landen worden verzorgd door Satabank PLC, een kredietinstelling onder toezicht van de Maltese Financiële Toezichthouder en geregistreerd bij de Europese Bankautoriteit (EBA).

myPOS Package and online payment platform are promoted and operated by myPOS Europe Ltd, London, United Kingdom. Financial services and accounts for EEA countries are provided by Satabank plc (www.sata.bank), credit institution licensed by MFSA, Malta and registered in the European Banking Authority.