Activeren van myPOS

Uit veiligheidsoverwegingen worden pinautomaten en creditcards altijd geblokkeerd verzonden. Voordat u de myPOS pinautomaat kunt gebruiken moet u eerst de automaat activeren. Daarnaast moet u een myPOS account aanmaken en activeren door middel van een identificatieproces.

Waarom is identificatie en activatie noodzakelijk?

Tijdens het identificatieproces controleren wij uw identiteit en stellen wij de uiteindelijke belanghebbenden (UBO’s) of vertegenwoordigers van uw bedrijf vast. Dit is een wettelijke verplichting, vastgelegd in de Wet op het financieel toezicht (Wft) en de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

Heeft u vragen of opmerkingen over het identificatieproces (ook wel ken-uw-klant proces genoemd), lees dan eerst de pagina wettelijke identificatieplicht door. Op deze pagina vertellen wij u precies wat uw en onze verplichtingen zijn. Zonder identificatie kunt u geen gebruik maken van onze producten of diensten.

Tijdens het activatieproces zorgen wij dat de pinautomaat op een veilige en zorgvuldige manier wordt gekoppeld aan uw myPOS account. Dit garandeert dat u correct uitbetaald krijgt en voorkomt misbruik. Volg de stappen hieronder om zo snel mogelijk gebruik te kunnen maken van uw nieuwe betaalautomaat.

Stap 1. Aanmaken en activeren myPOS account

De eerste stap om gebruik te maken van onze diensten is het identificatieproces van het myPOS account. Wij hebben hierbij gekozen voor een moderne en klantvriendelijke methode; beeldbellen. Tijdens een kort gesprek met een van onze medewerkers stellen wij u een paar vragen en controleren wij uw telefoonnummer, e-mail adres en identiteitsbewijs.

Na afloop van het gesprek dient u alleen nog via uw myPOS account een adresbewijs en identiteitsbewijzen van eventuele overige directeuren, UBO’s of andere belanghebbenden te uploaden. Het hele proces duurt minder dan 15 minuten en na een handmatige controle van alle gegevens kunt u onbeperkt gebruik van onze diensten en producten.

Na bestelling van uw pinautomaat en het doorlopen van de noodzakelijke stappen op deze pagina heeft u doorgaans binnen 2-3 werkdagen een volledig werkende betaaloplossing in huis. Heeft u vragen over de activatie? Neem dan contact op met ons via 013-7820990, +32 3 3611708 of via activeer@mijnpin.nl.

Stappenplan activatieproces

Ga naar mijnpin.nl/start om een myPOS account aan te maken en voer uw telefoonnummer in en de speciale (code) 1000046 (mocht hierom gevraagd worden). Doorloop de stappen en vul de benodigde bedrijfsgegevens in om uw account compleet te maken. Nadat u het account heeft aangemaakt kunt u onderstaande stappen de verificatie voltooien of bekijk de video rechtsboven.

maak een gratis myPOS account aan start de videoverificatie in de myPOS app Houd uw ID bewijs gereed tijdens het gesprek Stuur de resterende documenten per e-mail

Let op! Wanneer uw account nog niet is geverifieerd, heeft u een acceptatielimiet van €250,-. Nadat de verificatie is afgerond wordt dit limiet opgeheven. Ook kunt u niet bij uw geld zolang het account niet geverifieerd is. Zorg er dus voor dat u tijdig uw documenten toestuurt.

Stap 1. Activeren van uw betaalautomaat

  • Log in op uw nieuwe myPOS account (https://www.mypos.eu/nl/login) en navigeer naar Terminals -> Activeer terminal.
  • Selecteer het juiste type automaat en voer het serienummer in. Klik op 'waar het te vinden' voor extra informatie over het serienummer. Voer eveneens de gewenste valuta en de gewenste myPOS tegenrekening in en een naam/omschrijving voor deze terminal (bijv. een locatie of kenteken).
  • In de volgende stap stelt u de juiste tariefstructuur in en kunt u een activatiecode genereren. Deze code die u per SMS ontvangt dient u in te voeren op de pinautomaat. Nadat de terminal zichzelf opnieuw heeft opgestart en u de 4 stappen heeft doorlopen is de terminal klaar voor gebruik.

myPOS account - activeren van uw betaalautomaat

Tariefstructuur controleren

Gelieve na de activatie van de terminal een testtransactie uit te voeren en uw gewenste tariefstructuur te checken door deze transactie in uw myPOS account of app te bekijken. Indien deze (nog) niet goed is ingesteld kunt u direct een bericht sturen naar info@mijnpin.nl met de gewenste tariefstructuur. U kunt de terminal weer gebruiken nadat u van ons een bericht heeft ontvangen dat de tariefstructuur is ingesteld of is aangepast. Gebruikt u de terminal toch met de niet-gewenste tariefstructuur dan compenseren we de (hogere) transactiekosten niet.

Ondersteuning

Heeft u ondersteuning nodig? Neem dan gerust contact met ons op 013 7820990 of vanuit België op +32 3 3611708. Onze klantenservice staat op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 en op zaterdag tussen 10:00 en 17:00 voor u klaar. U kunt ook altijd een e-mail sturen naar activeer@mijnpin.nl.