Activeren van myPOS

Uit veiligheidsoverwegingen worden pinautomaten en creditcards altijd geblokkeerd verzonden. Voordat u de myPOS pinautomaat kunt gebruiken, moet u eerst de automaat activeren. Daarnaast moet u een myPOS account aanmaken en activeren door middel van een identificatieproces.

Waarom is identificatie en activatie noodzakelijk?

Tijdens het identificatieproces controleren wij uw identiteit en stellen wij de uiteindelijke belanghebbenden (UBO’s) of vertegenwoordigers van uw bedrijf vast. Dit is een wettelijke verplichting, vastgelegd in de Wet op het financieel toezicht (Wft) en de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft).

We hebben een aantal veelgestelde vragen over het identificatieproces (ook wel ken-uw-klant proces genoemd), samengevat op onze pagina over wettelijke identificatieplicht.

Tijdens het activatieproces zorgen wij dat de pinautomaat op een veilige en zorgvuldige manier wordt gekoppeld aan uw myPOS account. Dit garandeert dat u correct uitbetaald krijgt en voorkomt misbruik. Volg de stappen hieronder om zo snel mogelijk gebruik te kunnen maken van uw nieuwe betaalautomaat.

maak een gratis myPOS account aan start de videoverificatie in de myPOS app Houd uw ID bewijs gereed tijdens het gesprek Stuur de resterende documenten per e-mail

Let op! Wanneer uw account nog niet is geverifieerd, heeft u een acceptatielimiet van €250,-. Nadat de verificatie is afgerond wordt dit limiet opgeheven. Ook kunt u niet bij uw geld zolang het account niet geverifieerd is. Zorg er dus voor dat u tijdig uw documenten toestuurt.

Stap 1. Aanmaken van een myPOS account

De eerste stap om gebruik te maken van onze diensten is het aanmaken van een myPOS account.

Ga naar mijnpin.nl/start om een myPOS account aan te maken en voer uw telefoonnummer in en de speciale (code) 1000046 (mocht hierom gevraagd worden). Doorloop de stappen en vul de benodigde bedrijfsgegevens in om uw account compleet te maken.

Vervolgens ontvangt u een e-mail met een link om uw e-mailadres te bevestigen.

Klik op de blauwe knop in de e-mail. U ziet het resultaat op het scherm en u kunt nu de myPOS app downloaden in de Appstore / Google Playstore. De applicatie is niet beschikbaar voor een Windows Phone.

Stap 2 en 3. Beeldbellen / Videochat

Voor de identificatie van onze klanten hebben we gekozen voor een moderne en klantvriendelijke methode: beeldbellen. Tijdens een kort gesprek met een van onze medewerkers stellen wij u een paar vragen en controleren wij uw telefoonnummer, e-mailadres en identiteitsbewijs.

Let alstublieft op het volgende:

  • uw smartphone dient twee camera's (een voor/een achter) te hebben.
  • goede/stabiele WiFi of 4G verbinding.
  • een rustige omgeving. U dient alleen in de ruimte te zijn.
  • een goed verlichte ruimte.

Stap 4. Documenten

Na afloop van het gesprek dient u via uw myPOS account een adresbewijs voor uzelf en eventueel identiteitsbewijzen van overige directeuren, UBO’s (Uiteindelijk Belanghebbenden; meestal de aandeelhouders) te uploaden. 

myPOS dient haar klanten (en de UBO's) volledig te identificeren. Aangezien op Nederlandse en Belgische identiteitsdocumenten geen privé-adres staat van de betrokkene staat, dient een adresbewijs te worden aangeleverd. Een adresbewijs mag een document van een energiebedrijf (gas/water/licht), gemeente, provincie, overheid, bank of verzekeraar zijn. Het document mag niet ouder zijn dan drie maanden.

Activeren van uw betaalautomaat

  • Log in op uw nieuwe myPOS account (https://www.mypos.eu/nl/login) en navigeer naar Terminals -> Activeer terminal.
  • Selecteer het juiste type automaat en voer het serienummer in. Klik op 'waar het te vinden' voor extra informatie over het serienummer. Voer eveneens de gewenste valuta en de gewenste myPOS tegenrekening in en een naam/omschrijving voor deze terminal (bijv. een locatie of kenteken).
  • In de volgende stap stelt u de juiste tariefstructuur in en kunt u een activatiecode genereren. Deze code die u per SMS ontvangt, dient u in te voeren op de pinautomaat. Nadat de terminal zichzelf opnieuw heeft opgestart en u de 4 stappen heeft doorlopen is de terminal klaar voor gebruik.

myPOS account - activeren van uw betaalautomaat

Tariefstructuur controleren

Gelieve na de activatie van de terminal een testtransactie uit te voeren en uw gewenste tariefstructuur te checken door deze transactie in uw myPOS account of app te bekijken. Indien deze (nog) niet goed is ingesteld, kunt u direct een bericht sturen naar info@mijnpin.nl met de gewenste tariefstructuur. U kunt de terminal weer gebruiken nadat u van ons een bericht heeft ontvangen dat de tariefstructuur is ingesteld of is aangepast. Gebruikt u de terminal toch met de niet-gewenste tariefstructuur dan compenseren we de (hogere) transactiekosten niet.

Ondersteuning

Heeft u ondersteuning nodig? Neem dan gerust contact met ons op 013 7820990 of vanuit België op +32 3 3611708. Onze klantenservice staat op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 en op zaterdag tussen 10:00 en 17:00 voor u klaar. U kunt ook altijd een e-mail sturen naar activeer@mijnpin.nl.