Home » Activeren

Activeren

Activeren van myPOS

Uit veiligheidsoverwegingen worden de mobiele betaalautomaat en de creditcard altijd geblokkeerd verzonden. Voordat u uw myPOS pakket kunt gebruiken, dient u deze eerst te activeren. Dit kunt u doen, nadat u het myPOS pakket van mijnPIN hebt ontvangen.

Vanaf 1 oktober is er een nieuwe manier om uw bedrijf te verifiëren. Dit gaat middels een video-identificatie. Voor Nederland is dit helemaal nieuw. In Duitsland en Zwitserland wordt dit al gebruikt.

Wat myPOS met dit videogesprek bereikt is het volgende:

  • het email-adres en het telefoonnummer zijn gecontroleerd.
  • de persoon die het myPOS account gaat beheren is geïdentificeerd.
  • het paspoort of rijbewijs is op echtheidskenmerken gecontroleerd.

STAPPENPLAN VERIFICATIE

  • myPOS Online activeringsmodule: mijnpin.nl/start
  • U voert uw telefoonnummer in en de speciale code: 1000046
  • Let er alstublieft op dat u telefoonnummers in het juiste formaat invoert:
    • voor Nederland +31 en het mobiele nummer zonder het cijfer 0. Voorbeeld: +31612345678.
    • voor België +32 en het mobiele nummer zonder het cijfer 0. Voorbeeld: +32412345678.
  • Selecteer uw ondernemingsvorm en voer uw bedrijfsgegevens en contactgegevens in.
  • Vervolgens ontvangt u een e-mail met een link om uw e-mailadres te bevestigen.
  • Klik op de blauwe link in de e-mail. U ziet het resultaat op het scherm en u kunt nu de myPOS app downloaden in de Appstore / Playstore.
  • Let alstublieft op het volgende:
    • uw smartphone dient twee camera's (een voor/een achter) te hebben.
    • Goede/stabiele WiFi of 4G verbinding.
    • een rustige omgeving.
    • een goed verlichte ruimte.
  • Start de myPOS app, accepteer de verzoeken tot geheugen/microfoon en camera gebruik en klik vervolgens op inloggen.
  • U voert nu uw e-mailadres in en klikt op videoverificatie opstarten.
  • U selecteert de gewenste taal en start de videoverificatie.
  • U ziet een myPOS-medewerker die aan u vraagt:
    • het document naast uw gezicht te houden
    • een foto te maken van de voor- en achterkant van uw identiteitsdocument
    • de code die u per SMS ontvangt aan hem door te geven.
  • U bent nu succesvol geïdentificeerd. Binnen 15 minuten kunt u in uw account inloggen.

Voor de afronding van de verificatie ontvangt u binnen 24 een e-mail om eventueel het volgende aan te leveren:

  • Een adresverificatie document van u en eventueel andere uiteindelijk belanghebbenden (de zogenaamde UBO's).
  • Mocht u gezamenlijk bevoegd zijn met andere bestuurders dan dient u een machtiging in te vullen. 

Let op! Wanneer uw account nog niet is geverifieerd, heeft u een acceptatielimiet van €250,-. Nadat de verificatie is afgerond wordt dit limiet opgeheven. Zorg er dus voor dat u tijdig uw documenten toestuurt.

STAPPENPLAN TERMINAL ACTIVEREN

  • Log in op uw myPOS account https://www.mypos.eu/nl/login
  • Ga naar het tabblad APPARATEN
  • Klik op de knop BETAALTERMINAL ACTIVEREN
  • Voer de productcode (sticker onderkant doos).
  • Vul de descriptor in (uw handelsnaam).
  • Selecteer de valuta (bijvoorbeeld EUR).
  • Selecteer de standaard vereffeningsrekening (tenzij u met meerdere valuta's gaat werken)
  • Bedenk een naam voor uw terminal (bijv. kenteken of locatie)
  • Klik op ACTIVATIECODE GENEREREN
  • Om deze actie te bevestigen ontvangt u een code per SMS op uw mobiele telefoon.
  • Uw activatiecode wordt op het beeldscherm getoond.
  • Deze activatiecode voert u in op uw betaalterminal.
  • Uw betaalterminal haalt nu de gegevens op bij de myPOS-systemen.
  • De terminal schakelt zichzelf uit en is klaar voor gebruik.

TARIEFSTRUCTUUR CONTROLEREN

Gelieve na de activatie van de terminal een testtransactie uit te voeren en uw gewenste tariefstructuur te checken. Indien deze (nog) niet goed is ingesteld kunt u direct een bericht sturen naar support@mijnpin.nl met de gewenste tariefstructuur. U kunt de terminal weer gebruiken nadat u van ons een bericht heeft ontvangen dat de tariefstructuur is ingesteld of is aangepast. Gebruikt u de terminal toch met de niet-gewenste tariefstructuur dan compenseren we de (hogere) transactiekosten niet.

ONDERSTEUNING

Heeft u ondersteuning nodig? Neem dan gerust contact met ons op 013-7820990 of vanuit België op +31 13 7820990. Onze klantenservice staat op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 voor u klaar. U kunt ook altijd een e-mail sturen naar info@mijnpin.nl.

Beste mobiele contactloze betaalterminal

Geen contracten, geen abonnementen, betaal alleen bij gebruik

Directe uitbetaling

Alle betaalkaarten: Maestro, Bancontact, VPAY, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay

Design by Crivex | © 2017 Heights Payments Terminals B.V. – Geautoriseerde importeur en distributeur van de myPOS producten van myPOS Europe Ltd.

Het myPOS pakket en het online betaalplatform worden gepromoot en beheerd door myPOS Europe Ltd. in Londen, Groot-Brittannië. De financiële diensten en accounts voor EEA landen worden verzorgd door Satabank PLC, een kredietinstelling onder toezicht van de Maltese Financiële Toezichthouder en geregistreerd bij de Europese Bankautoriteit (EBA).

myPOS Package and online payment platform are promoted and operated by myPOS Europe Ltd, London, United Kingdom. Financial services and accounts for EEA countries are provided by Satabank plc (www.sata.bank), credit institution licensed by MFSA, Malta and registered in the European Banking Authority.