Home » Retourpinnen / refund

Retourpinnen / refund

Retourpinnen (in het Engels refund) is een omgekeerde pintransactie. Via Retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant. Uw klant stopt een betaalpas in de myPOS betaalautomaat en u stort het bedrag terug op de bankrekening die hoort bij de betaalpas of creditcard. De eerstvolgende werkdag is het bedrag via Retourpinnen het retourpinbedrag op uw bankrekening bijgeschreven. Een retourpintransactie op vrijdag en in het weekend wordt op maandag op de bankrekening van uw klant bijgeschreven. Bij voorkeur overhandigt u uw klant een ondertekende retourpinbon als bewijs dat het geld gegarandeerd wordt bijgeschreven.

AANZETTEN EN UITZETTEN VAN RETOURPINNEN

U kunt per betaalautomaat de Retourpinnen/refunds-functionaliteit via uw myPOS account aan- of uitzetten. U kunt ook per pinautomaat een wachtwoord instellen voor retourpinnen/refunds.

VOORDELEN

Het grote voordeel van Retourpinnen is dat u geen grote hoeveelheden contant geld hoeft aan te houden als klanten iets komen retourneren. Dit is veilig en handig en past helemaal in de trend om zo min mogelijk geld in de zaak te hebben. Werkt u met borg of vooruitbetaling, dan is retourpinnen ideaal voor u. U kunt met Retourpinnen een gedeelte van de borg of het vooruitbetaalde bedrag teruggeven.

VOORWAARDEN RETOURPINNEN

Retourpinnen / refunds is een vorm van geld teruggeven. De regels en procedures hiervan bepaalt u zelf. Onze voorwaarden aan retourpinnen/refunds zijn:
  • U biedt Retourpinnen aan als manier om de teruggave van een bedrag te realiseren.
  • De medewerker is geautoriseerd om een Retourpintransactie uit te voeren. U kunt het retourpinnen zelf instellen via uw account. Ook kunt u een wachtwoord instellen voor de Retourpinfunctionaliteit.
  • De retournering voldoet aan de voorwaarden die u hieraan stelt.
  • Uw klant heeft recht op de terugbetaling van (een deel) van het transactiebedrag
  • Uw klant kan de oorspronkelijke pinbon van de aankoop tonen.
  • De oorspronkelijke betaling heeft uw klant met zijn pas of via contactloos betalen gedaan (zowel met de telefoon als met de betaalpas). U bepaalt zelf hoe u de controle van retourpinnen inricht.

Limiet

Afhankelijk van uw bedrijfsactiviteitscode (MCC) hebben we een aantal limieten vastgesteld. Denk hierbij aan het aantal retourpintransacties dat u dagelijks mag uitvoeren, het maximum bedrag dat per retourpintransactie geretourneerd mag worden en het maximum totaalbedrag voor Retourpinnen per dag.

Retourpintransacties die deze limieten overschrijden, worden afgekeurd door de pinautomaat. Dit is dan zichtbaar op het scherm van het pinapparaat. Er wordt geen retourpinbon geprint. U kunt het betreffende bedrag dan niet via Retourpinnen teruggeven.

Aangepaste retourbedragen

De maximale hoogte van een retourpintransactie is meestal het bedrag van de oorspronkelijk met pas (pinnen of creditcard) of contactloos (zowel met de telefoon als met de betaalpas) afgerekende aankoop. U heeft immers ook de oorspronkelijke pinbon nodig om een retourpintransactie in gang te mogen zetten.

Uw klant kan ook een deel van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug krijgen via Retourpinnen. Of van meerdere pinbonnen geld terugkrijgen via één retourpintransactie. In dit geval kan het retourpinbedrag hoger zijn dat één of meer van de oorspronkelijke pinbonnen. U typt het totaal bedrag in wat uw klant van u tegoed heeft en u start de retourpintransactie.

PROMOTIEMATERIAAL RETOURPINNEN

U kunt op verschillende manieren kenbaar maken uw klanten bij u kunnen retourpinnen. We hebben verschillende stickers zoals raamstickers en kassastickers. We verzenden deze stickers gratis naar u na ontvangst van uw email naar support@mijnpin.nl met uw adresgegevens.
Gratis promotiemateriaal retourpinnen refund pinapparaat

Beste mobiele contactloze betaalterminal

Geen contracten, geen abonnementen, betaal alleen bij gebruik

Directe uitbetaling

Alle betaalkaarten: Maestro, Bancontact, VPAY, MasterCard, Visa, JCB, UnionPay

Design by Crivex | © 2017 Heights Payments Terminals B.V. – Geautoriseerde importeur en distributeur van de myPOS producten van myPOS Europe Ltd.

Het myPOS pakket en het online betaalplatform worden gepromoot en beheerd door myPOS Europe Ltd. in Londen, Groot-Brittannië. De financiële diensten en accounts voor EEA landen worden verzorgd door Satabank PLC, een kredietinstelling onder toezicht van de Maltese Financiële Toezichthouder en geregistreerd bij de Europese Bankautoriteit (EBA).

myPOS Package and online payment platform are promoted and operated by myPOS Europe Ltd, London, United Kingdom. Financial services and accounts for EEA countries are provided by Satabank plc (www.sata.bank), credit institution licensed by MFSA, Malta and registered in the European Banking Authority.