Gratis promotiemateriaal retourpinnen refund pinapparaatRetourpinnen (in het Engels refund) is een omgekeerde pintransactie. Via retourpinnen geeft u als ondernemer elektronisch geld terug aan uw klant. Uw klant stopt een betaalpas in de myPOS betaalautomaat en u stort het bedrag terug op de bankrekening die hoort bij de betaalpas of creditcard.

De eerstvolgende werkdag is het bedrag via retourpinnen het retourpinbedrag op de bankrekening van uw klant bijgeschreven. Een retourpintransactie op vrijdag en in het weekend wordt op maandag op de bankrekening van uw klant bijgeschreven. Bij voorkeur overhandigt u uw klant een ondertekende retourpinbon als bewijs dat het geld gegarandeerd wordt bijgeschreven.

Voordelen van retourpinnen

- Geen voorraad contant geld aanhouden voor als klanten iets retourneren

- Handig en vooral veilig, in de trend van zo min mogelijk contant geld in de zaak hebben

- Werkt u met borg of vooruitbetaling is retourpinnen een ideale oplossing. U kunt zo eenvoudig met retourpinnen de borg terugstorten.

Activeren van retourpinnen

U kunt per betaalautomaat de retourpinnen/refunds-functionaliteit via uw myPOS account aan- of uitzetten. U kunt ook per pinautomaat een wachtwoord instellen voor retourpinnen/refunds zodat niet alle medewerkers direct deze functionaliteit kunnen gebruiken (danwel misbruiken).

Voorwaarden van retourpinnen

Retourpinnen / refunds is een vorm van geld teruggeven. De regels en procedures hiervan bepaalt u zelf. Onze voorwaarden aan retourpinnen/refunds zijn:
  • U biedt retourpinnen aan als manier om de teruggave van een bedrag te realiseren.
  • De medewerker is geautoriseerd om een retourpintransactie uit te voeren. U kunt het retourpinnen zelf instellen via uw account. Ook kunt u een wachtwoord instellen voor de retourpinfunctionaliteit.
  • De retournering voldoet aan de voorwaarden die u hieraan stelt.
  • Uw klant heeft recht op de terugbetaling van (een deel) van het transactiebedrag
  • Uw klant kan de oorspronkelijke pinbon van de aankoop tonen.
  • De oorspronkelijke betaling heeft uw klant met zijn pas of via contactloos betalen gedaan (zowel met de telefoon als met de betaalpas). U bepaalt zelf hoe u de controle van retourpinnen inricht.

Limiet

Afhankelijk van uw bedrijfsactiviteitscode (MCC) hebben we een aantal limieten vastgesteld. Denk hierbij aan het aantal retourpintransacties dat u dagelijks mag uitvoeren, het maximum bedrag dat per retourpintransactie geretourneerd mag worden en het maximum totaalbedrag voor retourpinnen per dag.

Retourpintransacties die deze limieten overschrijden, worden afgekeurd door de pinautomaat. Dit is dan zichtbaar op het scherm van het pinapparaat. Er wordt geen retourpinbon geprint. U kunt het betreffende bedrag dan niet via retourpinnen/refund teruggeven.

Aangepaste retourbedragen

De maximale hoogte van een retourpintransactie is meestal het bedrag van de oorspronkelijk met pas (pinnen of creditcard) of contactloos (zowel met de telefoon als met de betaalpas) afgerekende aankoop. U heeft immers ook de oorspronkelijke pinbon nodig om een retourpintransactie in gang te mogen zetten.

Uw klant kan ook een deel van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug krijgen via retourpinnen. Of van meerdere pinbonnen geld terugkrijgen via één retourpintransactie. In dit geval kan het retourpinbedrag hoger zijn dat één of meer van de oorspronkelijke pinbonnen. U typt het totaal bedrag in wat uw klant van u tegoed heeft en u start de retourpintransactie.

Gratis promotiemateriaal

U kunt op verschillende manieren kenbaar maken uw klanten bij u kunnen retourpinnen. We hebben verschillende stickers zoals raamstickers en kassastickers. We verzenden deze stickers gratis naar u na ontvangst van uw email naar support@mijnpin.nl met uw adresgegevens.

Vragen

Wilt u meer weten over retourpinnen en refunds? Hebt u nog andere vragen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op 013 7820990 op maandag tot en met zaterdag van 9:00 tot 17:00.

bel 013 7820990